Płyny hamulcowe

Sortuj:

Płyny hamulcowe

Płyn hamulcowy to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. W naszej ofercie polecamy szeroki wybór tego rodzaju produktów do wszystkich rodzajów aut. Są niezawodne, bezpieczne dla układów hydraulicznych i spełniają wszystkie obowiązujące normy.

Płyn hamulcowy i jego właściwości

Za prawidłowe działanie systemu hamowania w samochodzie odpowiada płyn hamulcowy. Od jego poziomu oraz jakości zależy nasze bezpieczeństwo. Zbyt mała ilość płynu hamulcowego w układzie hydraulicznym może spowodować, że nie będziemy w stanie zatrzymać auta. Podobnie stanie się, jeśli straci on swoje właściwości – przyczyną tego zjawiska jest skłonność płynu do chłonięcia wody. By zapewnić sprawne działanie systemu hamowania w aucie, powinniśmy więc regularnie kontrolować poziom cieczy w układzie, a także sprawdzać jej kondycję. Jak sprawdzić, w jakim stanie jest płyn hamulcowy? Kolor cieczy powinien mieć barwę słomkową, jeśli jest znacznie ciemniejszy, płyn należy niezwłocznie wymienić.

Płyny hamulcowe i ich rodzaje

W naszym sklepie oferujemy płyny hamulcowe do wszystkich typów aut. Rodzaje płynów określa klasyfikacja DOT, która opiera się na temperaturze wrzenia cieczy odpowiadającej za pracę układu hydraulicznego. Klasa DOT 3 dotyczy najstarszych typów płynów i stosowana była w większości samochodów z ubiegłego wieku. DOT 4 to udoskonalona wersja płynu DOT 3, która ma wyższą temperaturę wrzenia i wykazuje mniejszą skłonność do chłonięcia wody. Jeszcze wyższe temperatury wrzenia osiągają płyny typu DOT 5.1 oraz DOT 5. Płyny hamulcowe DOT 3, 4 i 5.1 można ze sobą mieszać (wszystkie bazują na tym samym składniku – eterze glikolu). Nie jest to możliwe w przypadku płynu DOT 5 (w którym głównym składnikiem jest silikon).

Nie tylko płyn hamulcowy

Nasza oferta to nie tylko płyny hamulcowe, ale także płyny chroniące pneumatykę układów samochodowych przed zamarzaniem i ciecze do innych systemów hydraulicznych, w które wyposażone są auta. Wśród tego rodzaju produktów jest m.in. olej hydrauliczny na bazie mineralnej, który stosuje się w hydropneumatycznych systemach zawieszenia (np. samochodach marki Citroen), a także układach wspomagania kierownicy.