Polityka prywatności Melle Sp. Z o.o.


W Polityce Prywatności znajdziesz najważniejsze informacje o tym, jak korzystamy z danych osobowych – niezależnie od tego, czy kontaktujesz się z nami online, czy osobiście.

Operatorem Serwisu oraz Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem, który decyduje w jaki sposób będą przetwarzane Twoje dane osobowe jest Melle Sp. z o.o. z siedzibą: Stary Staw 9, 63-400 Ostrów Wielkopolski.

Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą adresu e-mail iod@melle.com

Możesz skontaktować się z nami:

  • listownie na adres: Melle Sp z o.o. Stary Staw 9, 63-400 Ostrów Wielkopolski z dopiskiem „Dane osobowe”,

  • przez e-mail: bok@melle.com

  • telefonicznie pod numerem 62 737 88 00

  • lub pisząc do inspektora ochrony danych na adres: iod@melle.com, w każdej sprawie związanej z przetwarzaniem Twoich danych osobowych i z realizacją Twoich praw.


W jakim celu pozyskujemy Twoje dane i jak je przetwarzamy

Cel przetwarzania:

Podstawa prawna okres przechowywania danych:

Okres przechowywania danych:

Dane osobowe są przetwarzane w celu prowadzenia komunikacji z klientami i kontrahentami, obsługi zapytań i zamówień, realizacji umów oraz zapewnienia prawidłowej współpracy i kontaktu z naszą firmą

art. 6 ust. 1 lit. b
(dot. klientów) oraz 
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(dot. osób współpracujących z nami w imieniu klienta/kontrahenta).

 

Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów, tj. prowadzenia komunikacji z klientami i kontrahentami, obsługi zapytań i zamówień, realizacji umów oraz zapewnienia prawidłowej współpracy i kontaktu z naszą firmą, a następnie przez czas wymagany przepisami prawa lub do upływu terminów przedawnienia roszczeń

 

Rozpatrywanie reklamacji, skarg, wniosków

art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO

 

Przez czas niezbędny do obsługi zgłoszeń, w tym skarg, wniosków i reklamacji.

Ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami

art. 6 ust. 1 lit. f RODO

 

Przez czas do upływu terminów przedawnienia roszczeń – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Prowadzenie rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej.

art. 6 ust. 1 lit. c RODO

Przez czas do wygaśnięcia obowiązków dotyczących przechowywania danych, wynikających z przepisów prawa, w szczególności przechowywania dokumentów księgowych (co do zasady przez 5 lat po roku, w którym wystąpiło zdarzenie prawne, które obligowało do wystawienia dokumentu księgowego)

Prowadzenie statystyk

art. 6 ust. 1 lit. f RODO

 

Dane osobowe przechowujemy przez czas prowadzenia danej operacji przetwarzania wskazanej w niniejszej tabeli. Nie gromadzimy ani nie przechowujemy danych wyłącznie w celach statystycznych. Działania statystyczne realizowane są wyłącznie w celu usprawnienia prowadzonej działalności i opierają się na wnioskach wyciągniętych z analizy już posiadanych danych

Przetwarzanie danych w ramach profili w mediach społecznościowych

art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Dane są współadministrowane przez Melle oraz w zależności od profilu przez
Meta Platforms, Inc., Tik Tok Technology Limited, Microsoft Corporation, Google LLC.

 

Dane będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych w mediach społecznościowych znajdują się w: POLITYKA PRYWATNOŚCI MELLE SP. Z O.O. W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Przetwarzanie plików cookies.

art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Korzystamy z niezbędnych plików cookie, w celu umożliwienia działania podstawowych funkcji stron. Ponadto, w przypadku prowadzenia badań statystycznych, marketingu bądź zapisywania preferencji użytkownika z wykorzystaniem plików cookies, administrator uzyska zgodę na zapisanie plików cookies na urządzeniu użytkownika.

Dane będą przetwarzane przez okresy wskazane w POLITYCE PLIKÓW COOKIES  lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Udzielanie odpowiedzi w ramach zapytań przez formularz kontaktowy na stronach internetowych

Art. 6 ust. 1 lit f) RODO

 

Dane przechowywane przez okres 3 miesięcy lub do czasu wniesienia sprzeciwu

Zarządzanie zasobami ludzkimi – pracownikami i współpracownikami

art. 6 ust. 1 lit. a, b, c oraz f RODO;
art. 9 ust. 2 lit. b RODO

Rozpowszechnianie wizerunku pracownika /współpracownika na podstawie zgody

Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przechowujemy przez 50 lub 10 lat.

Jeśli okres przechowywania wybranych dokumentów będzie krótszy, administrator będzie przestrzegał tego krótszego terminu.

Umowy cywilnoprawne będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń

Prowadzenie rekrutacji

art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO
(dot. kandydatów na pracowników);

art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO
(dot. kandydatów na współpracowników)

Do 6 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji, a w przypadku zgody wyrażonej na dalsze procesy rekrutacyjne nie dłużej niż rok.

Marketing/Marketing bezpośredni

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora – polegających na prowadzeniu marketingu własnych produktów i usług) oraz art. 6 ust. 1 lit. A RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie w celach marketingowych))

 

 

 

Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym wysyłki newslettera oraz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, będą przechowywane do momentu cofnięcia zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania. W przypadku cofnięcia zgody lub zgłoszenia sprzeciwu dane będą niezwłocznie usuwane z baz marketingowych, przy czym Administrator może przechowywać minimalny zakres danych niezbędny do wykazania faktu udzielenia zgody oraz czasu jej cofnięcia, przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z tym przetwarzaniem.

 

Odbiorcy danych:

Chcemy świadczyć nasze usługi na najwyższym poziomie oraz dostosowywać swoją ofertę do Twoich potrzeb, a także umożliwić Ci kontakt z nami. W tym celu korzystamy z usług podmiotów zewnętrznych, którzy dostarczają nam odpowiednie narzędzia.

W związku z tym dostęp do Twoich danych osobowych mogą otrzymać:

dostawcy usług informatycznych, w tym systemów informatycznych, poczty elektronicznej,

dostawcy usług hostingu lub usług teleinformatycznych,

dostawcy usług analitycznych,

dostawcy usług automatyzacji marketingu,

dostawcy platform umożliwiających nam komunikację, w tym zautomatyzowane wysyłanie komunikacji.

  1. W związku z naszymi obowiązkami prawnymi dostęp do Twoich danych osobowych mogą mieć organy państwowe, a także podmioty świadczące usługi doradcze (doradcy prawni, kancelarie, pełnomocnicy, inne usługi doradcze). 

 

Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność ich podania

Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do:

  • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,

  • sprostowania (poprawiania) swoich danych,

  • usunięcia swoich danych,

  • ograniczenia przetwarzania swoich danych,

  • przenoszenia swoich danych – jeśli podstawą prawną ich przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO) lub umowa (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych – jeśli podstawą prawną ich przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Więcej informacji o prawach przysługujących osobom, których dane dotyczą, zawierają przepisy art. 12–23 RODO.

Ponadto osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/.

 

Obowiązek/dobrowolność przekazania swoich danych osobowych

Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów i rozliczenia prowadzonej działalności oraz wywiązania się z wymogów prawa. Oznacza to, że jeśli chcecie Państwo skorzystać z oferowanych przez nas usług, uzyskać odpowiedź na pytanie, zostać naszym pracownikiem lub współpracownikiem, musicie Państwo podać swoje dane osobowe.

Jeśli Państwa pracodawca lub inny podmiot wskazał Państwa jako osobę kontaktową w związku z zawarciem/realizacją umowy Państwa dane będą przetwarzane w zakresie ujawnionym przez ten podmiot (standardowo jest to imię, nazwisko, stanowisko, adres e-mail i nr telefonu).

W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.


Przekazywanie danych do państw trzecich

W ramach korzystania przez Administratora z narzędzi wspierających bieżącą działalność dane osobowe mogą być przekazywane do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w szczególności do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) lub innego państwa, w którym podmiot z nią współpracujący utrzymuje narzędzia służące do przetwarzania Danych Osobowych przy współpracy z Administratorem. Odpowiednie zabezpieczenie przetwarzanych Danych Osobowych poza EOG gwarantuje stosowanie zewnętrznych umów dotyczących przetwarzania danych w oparciu o standardowe klauzule umowne spełniające wymogi RODO.


Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany

Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, które wywołałyby skutki prawne lub w podobny sposób wpływałyby na jakiekolwiek skutki wobec klientów, kontrahentów, ich pracowników lub współpracowników, jak również pracowników lub współpracowników administratora czy kandydatów do pracy.

 

Niniejsza wersja Polityki obowiązuje od – 22 września 2025 r.