Uszczelnianie i czyszczenie chłodnic

Sortuj:

Uszczelniacze do chłodnicy

Likwidują nieszczelności, usuwają rdzę, osad kamienny i inne zabrudzenia oraz zapewniają optymalną temperaturę pracy silnika. Nasze dodatki do chłodnicy to bezpieczne i uniwersalne środki, które można mieszać z różnymi płynami chłodniczymi.

Zadbaj o czystość układu chłodniczego

Silnik w samochodzie nie będzie działał wydajnie bez sprawnego układu chłodzącego. Od jego kondycji zależy też wydajność ogrzewania wnętrza pojazdu. Najczęstsze przyczyny niewłaściwej pracy takiego systemu to wycieki, korozja, zabrudzenia olejowe i kamienne, a także słabej jakości płyn chłodniczy. Tego rodzaju problemów możemy się łatwo pozbyć, stosując różnego rodzaju dodatki do chłodnicy. Warto korzystać przy tym z preparatów najwyższej jakości, które są w pełni bezpieczne dla konserwowanych podzespołów.

Nasze uszczelniacze i płyny do czyszczenia chłodnic

W naszej ofercie dostępne są różne preparaty chemiczne do naprawy i konserwacji układów chłodniczych. Wśród nich są uszczelniacze chłodnicy z grupy K2 STOP LEAK, których zadaniem jest eliminacja wycieków - to środki z aktywnymi mikrocząsteczkami aluminium, które błyskawicznie likwidują nawet najdrobniejsze nieszczelności. Drugi typ dodatków to płukanki chłodnicy z serii K2 RADIOATOR FLUSH, które służą do usuwania zabrudzeń z układu chłodzącego - skutecznie rozprawiają się z rdzą, osadami kamiennymi i innymi zanieczyszczeniami. Warto stosować je przy każdej wymianie płynu chłodniczego.

Jak stosować płyny do czyszczenia i uszczelniania chłodnicy?

Preparaty do płukania chłodnicy i likwidowania wycieków należy stosować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Płukankę aplikuje się przy wymianie płynu chłodniczego. Preparat wlewamy do zimnej chłodnicy, ustawiamy pokrętło grzania na maksimum i uruchamiamy silnik. Wyłączamy go po 15-20 minutach, czekamy aż ostygnie i spuszczamy płyn. Kolejny etap to płukanie całego układu wodą (do momentu aż woda będzie wolna od zabrudzeń). Na koniec należy wlać nowy płyn chłodniczy. Środek do uszczelniania stosujemy wraz z płynem chłodniczym. Sposób użycia różni się nieznaczne w zależności od tego, czy korzystamy z preparatu w proszku, czy w płynie. Aplikujemy go do układu, odpalamy silnik i pozwalamy mu pracować do osiągnięcia optymalnej temperatury. Wycieki powinny ustąpić w ciągu kilkunastu minut.

Czytaj więcej Zwiń