Mechanika
Sortuj:

Jak poluzować zapieczone śruby?

Warto spróbować spryskać je sprayem K2 Vulcan, odczekać kilka minut a następnie spróbować odkręcić śrubę. Spray dzięki specjalnej recepturze doskonale penetruje i uwalnia nawet najbardziej skorodowane i zapieczone śruby lub nakrętki.

Rozwiń

Aby samochód był sprawny, należy go odpowiednio konserwować. Zaniedbanie kluczowych układów auta może narazić nas na spore wydatki.

„Lepiej zapobiegać, niż leczyć” ma praktyczne zastosowanie również w samochodach. Czym powinien się zainteresować amator majsterkowania przy aucie?

Zmywacz go gaźników szybko i efektownie czyści gaźniki, przepustnice, wtryskiwacze, zawory, elementy układu paliwowego, zbiornik paliwa, dusze, świece zapłonowe. Zapewnia ochronę antykorozyjną, zmniejsza spalanie, ograniczając jednocześnie emisję spalin. Jest bezpieczny dla katalizatorów i sond lambda.

Jeśli pasek klinowy często piszczy, jest suchy, ślizga się i w końcu pęka. Żeby temu zapobiec, warto stosować spray do pasków klinowych. Prócz usunięcia pisków i przedłużania żywotności paska wzmocni on siłę jego ciągu i zwiększy tarcie paska.

Pomocny jest również biały smar litowy. Środek redukuje tarcie, usuwa wilgoć, chroni przed korozją. Jest wydajny, szybki i skuteczny. Najefektowniej działa na linkach prędkościomierza, gazu czy sprzęgła, na wszelkich zatrzaskach, zaczepach i prowadnicach. Stosowany jest również do łożysk, mechanizmów wycieraczek czy klemach akumulatora. Jego działanie polega na penetracji miejsc, w których został naniesiony, tężeniu na nich i finalnie powlekaniu warstwą smarująco-ochronną.

Wśród pomocnych smarów nie może zabraknąć smaru miedziowego, prostego w aplikacji i skutecznego w działaniu. Smar miedzowy redukując tarcie elementów metalowych i zapobiega ich zacieraniu. Eliminuje trzeszczenie i skrzypienie, chroni przed korozją i poprawia szczelność połączeń. Stosowany jest na śrubach, nakrętkach i łożyskach, również na klemach.

Każdy właściciel samochodu powinien mieć też w swoim warsztacie zmywacz do hamulców. Środkiem tego typu usuwa się wszelkie zanieczyszczenia z elementów układu hamulcowego.

W wielu warsztatach pomocny okazuje się klej anaerobowy, zabezpieczający śruby przed samoczynnym odkręceniem, uszczelniający gwintowania oraz powierzchnie przylegania pokryw i korpusów. Eliminuje szczeliny i przedmuchy oraz umożliwia dobre osadzenie łożysk, kół zębatych past czy tulei. Jest pomocny w intensywnie drgających elementach.