Kategorie: Porady

Regeneracja reflektorów w 5-ciu krokach • Poradnik

Jeśli lampy samochodu coraz gorzej świecą, a ich wygląd powoduje grymas niezadowolenia na Twojej twarzy, warto sprawdzić, czy nie uległy znacznemu zmatowieniu. Choć to normalne zjawisko, szczególnie w starszych modelach aut. To może być bardzo niebezpieczne zarówno dla Ciebie, jak również innych użytkowników drogi. Dowiedz się, jak szybko i łatwo możesz przywrócić im dawny blask.


Dlaczego reflektory matowieją?

Z czasem wszystkie podzespoły Twojego auta ulegają zużyciu. To samo dotyczy reflektorów, które są szczególnie narażone na postępujące procesy starzenia. Zmienne warunki atmosferyczne, kwaśne deszcze, sól drogowa, a także piach.

To wszystko może uszkadzać lampy samochodu i prowadzić do ich poważnego zmatowienia. W efekcie strumień światła nie jest tak silny, jak dawniej i rozchodzi się pod zupełnie innym kątem, co znacznie pogarsza widoczność.

Dzieje się tak dlatego, że większość lamp wykonuje się z tworzywa sztucznego, które jest szczególnie wrażliwe na działanie zewnętrznych czynników. Zmatowienie reflektorów to nie tylko gorsza widoczność i wygląd samochodu. To również ryzyko odmowy dopuszczenia pojazdu do ruchu przez stację diagnostyczną.

  • K2 LAMP DOCTOR 60 G
    Profesjonalna pasta do renowacji reflektorów
  • K2 T6 KLINET 770 ml
    Środek do odtłuszczania powierzchni

Znajdź sklep
w okolicy

Skopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.

Regeneracja reflektorów krok po kroku

Sprawdź, jak samodzielnie wypolerować reflektory. To naprawdę proste i nie zajmie Ci wiele czasu, a efekt może przejść Twoje oczekiwania.

    1. Polerowanie reflektorów – zabezpieczenie powierzchni wokół lampy

Przystępując do pracy musisz odpowiednio zabezpieczyć elementy wokół samej lampy. Najlepiej jeśli na zderzak, maskę oraz błotnik nakleisz papierową taśmę. Unikniesz dzięki temu ryzyka porysowania tych elementów.

    1. Mycie lamp – przed polerowaniem reflektorów

Następnie dokładnie umyj i odtłuść reflektory. Dobrze sprawdzi się tutaj środek K2 Klinet.

    1. Regeneracja lamp – jaki papier do szlifowania

Prace przygotowawcze masz za sobą, więc możesz przystąpić do zmatowienia lampy i usunięcia fabrycznej warstwy ochronnej. Najlepiej zrobić to przy użyciu papieru ściernego i dużej ilości wody. Zaczynaj od papierów wodnych z niższą gradacją i przechodź do tych z wyższą.

Zdecyduj się na papiery o gradacji 800, 1200, 1500, 2000, 2500 i na koniec 3000. Pamiętaj, aby wykonywać ruchy naprzemienne, czyli najpierw poziome, zaś później pionowe. Pod żadnym pozorem nie wykonuj ruchów kolistych.

Sprawdź także jak samodzielnie wyczyścić tapicerkę skórzaną w aucie.

Twoje lampy aż tak źle nie wyglądają i nie wymagają dużo pracy? Wówczas wystarczy lekko zmatowić je papierem o gradacji 2500 i 3000.

    1. Polerowanie reflektorów

Po zeszlifowaniu powierzchni lampy czas na jej wypolerowanie. Tu także musisz uważać, ponieważ poliwęglan jest bardzo delikatny i podatny na uszkodzenia. Jeśli zbyt długo będziesz polerował reflektor w jednym miejscu, doprowadzisz do jego przegrzania.

Do polerowania używasz maszyny polerskiej? Nie przekraczaj 800-1000 obr./min. Polerowanie lamp samochodowych najlepiej wykonać przy użyciu pasty do regeneracji lamp – K2 Lamp Doctor.

    1. Zabezpieczenie reflektorów po regeneracji.

Po zakończonym polerowaniu odtłuścić klosz lampy za pomocą K2 Klinet. Pamiętaj, że możesz to zrobić dopiero, jeśli reflektor będzie chłodny. Nałożenie środka na gorącą lampę może doprowadzić do jej uszkodzenia, powstania tzw. pajęczynki czyli mikro pęknięć .

Ostatni etap prac to zabezpieczenie reflektora. Użyj lakieru bezbarwnego lub powłoki ceramicznej K2 Gravon. Taka ochrona zapewni dłuższą żywotność Twoim lampom.

Więcej o zabezpieczeniu powierzchni powłoką ceramiczną znajdziesz w tym artykule.

Regeneracja lamp samochodowych – czy warto?

Zdecydowanie tak. Po pierwsze, znacznie poprawi to Twoje bezpieczeństwo, a także bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu. Po drugie, Twoje auto będzie prezentowało się ładniej, a nowe-stare lampy będą jego ozdobą.

Po trzecie, samodzielne polerowanie lamp samochodowych pozwoli Ci zaoszczędzić nie tylko na wymianie reflektorów na nowe, ale również na wizycie w specjalistycznych serwisie. Koszt takiej usługi to średnio 150-200 zł, a tyle zostanie w Twoim portfelu.

Polecamy nasze artykuły:  „Regeneracja reflektorów w 1 godzinę”  i „Polerowanie reflektorów w 11 letnim Subaru Forester 2.0” 

Ostatnio dodane artykuły

Warsztatowa regeneracja filtrów DPF

Jeszcze niedawno podstawową usługą, którą oferowały niektóre warsztaty w związku z filtrami DPF było ich usunięcie. Jest to oczywiście niezgodne…

4 dni temu

Jaki płyn do wspomagania wybrać i jak go wymienić?

Wspomaganie układu kierowniczego to jedno z rozwiązań, które wyraźnie poprawiło komfort i bezpieczeństwo jazdy samochodem. Wystarczy zresztą przejechać się pojazdem…

1 tydzień temu

Jak usunąć owady z karoserii? – skuteczny sposób

Rój owadów przyklejonych do przodu auta to niemal pewna pamiątka każdego letniego wyjazdu. Nie dosyć, że nie wygląda atrakcyjnie, to…

3 tygodnie temu

Malowanie zacisków hamulcowych – jak to zrobić?

Niedawno pisaliśmy wam, jakie wrażenie mogą zrobić na obserwatorach odpowiednio dobrane felgi. Ten wcale nie tak wielki element pojazdu potrafi…

3 tygodnie temu

Jak czyścić łańcuch motocyklowy?

Mimo wielu lat łańcuch wciąż pozostaje popularnym sposobem na przeniesienie mocy i momentu napędowego silnika na oś napędową. Obecnie znamy…

1 miesiąc temu

Płyn hamulcowy DOT 4 – co musisz o nim wiedzieć?

Gdy mowa o płynach stosowanych w układach samochodowych, najczęściej na myśl przychodzą nam oleje silnikowe czy przekładniowe. Znacznie rzadziej wspomina…

1 miesiąc temu