Jest to czysta i syntetyczna ciecz bez dodatków na bazie teflonu i metali oraz innych stałych elementów. Zadaniem tego środka jest uszlachetnianie metali. Wprawdzie nie zmienia on ich właściwości, ale chroni metalowe części oraz zapobiega ich zużyciu.
W przeciwieństwie do dodatków teflonowych czy sulfomolibdenowych Militec-1 nie tylko działa na metal bezpośrednio podczas zachodzącej reakcji, ale przenika też do międzykrystalicznej przestrzeni warstw powierzchniowych trących elementów.
Dzięki temu podczas pracy w warunkach wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia na elementach metalowych tworzy się dodatkowa warstwa ochronna o krystalicznej strukturze i gładkiej powierzchni. To z kolei przekłada się na lepsze właściwości poślizgowe, przez co mechanizmy metalowe nie ulegają ścieraniu w takim samym stopniu, jak ma to miejsce na co dzień.
Dodatek Militec-1 gwarantuje więc lepszą i spokojniejszą pracę jednostki napędowej czy innych mechanizmów, a dodatkowo ma również wpływ na poprawę osiągów i mniejsze zużycie paliwa. Nie wątpliwie silnik to najważniejszy element w samochodzie i warto o niego odpowiednio zadbać. Dlatego warto mieć świadomość tego jakich dodatków używamy, oraz jaki olej będzie odpowiedni dla naszego auta. Jeśli akurat myślisz o wymianie oleju przekładniowego.
Dodatek Militec-1 przede wszystkim stosuje się, dolewając go do oleju silników spalinowych. Jest to środek neutralny, co oznacza, że bez obaw można go dodawać do wszystkich olejów silnikowych, ale również przekładniowych czy hydraulicznych.
Militec-1 można z powodzeniem stosować do każdego rodzaju oleju silnikowego lub przekładniowego, niezależnie od jego lepkości i klasy jakościowej. Dodany do środka smarnego nie zmienia jego właściwości, a powstała dzięki niemu warstwa ochronna pozostaje wewnątrz silnika, nawet po okresowej wymianie oleju czy jego wycieku. Doskonale miesza się z etyliną oraz naftą.
Korzyści wynikające ze stosowania Militec-1 to m.in. przedłużenie żywotności silników i innych mechanizmów, zmniejszenie zużycia oleju, skutków korozji czy nawet wibracji i hałasu. Warto dodatkowo zaważyć, że dolewając Militec-1 do paliwa, można również uzyskać oszczędności z tytułu spalania.
Może Cię, również zainteresować:
W testach przeprowadzonych przez Amerykański Departament Transportu Militec-1 obniżył zużycie paliwa o 3%. Podobny test przeprowadzono w Australii na flocie samochodów ciężarowych , których zużycie paliwa monitorowano przez 2 lata i ponad 1,5 mln kilometrów. Na koniec testu okazało się, że zastosowanie dodatku Militec-1 zmniejszyło zużycie paliwa o 11,53%.
Sprawdź co o Militec – 1 piszą w sieci i jak sprawdza się w praktyce
Militec-1 można dolać w każdym czasie (niekoniecznie przy jego wymianie), bez względu na stopień zużycia oleju znajdującego się w silniku. Zastosowanie większej dawki od zalecanej nie powoduje żadnych negatywnych skutków.
Dodatek do oleju Militec -1 do silnków spalinowych diesla oraz benzynowych: 50ml na 1l oleju – powtarzać co 20 000 km. Skrzynie biegów manualne i automatyczne: 50 ml na 1l oleju – powtarzać co 50 000 km.
Więcej na temat sposobów użycia oraz zachowania odpowiednich proporcji znajdziesz w ulotce dołączonej do produktu
Uszczelniacz dekarski to składnik, który powinien być na wyposażeniu każdego dekarza i nie tylko, kluczowy…
Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…
Silniki dwusuwowe są często używane w motocyklach i skuterach. Ich popularność wynika z prostoty konstrukcji,…
Podkład epoksydowy, choć może brzmieć jak temat zarezerwowany dla specjalistów, w rzeczywistości odgrywa ważną rolę…
Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…
W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…
Zobacz komentarze
P.S.
Lepiej stosować na rozgrzany czy na zimny silnik, czy jest to obojętne?
Jeżeli jest taka możliwość lepiej zastosować na rozgrzany silnik.
Polecam działa niesamowicie, lepiej wkręca się na obroty, silnik chodzi kulturalniej, ciszej jedyna wada, to "dłużej" się nagrzewa - bo powierzchnię silnika są gładsze. Po zimie 2lqlem kolejne 100 ml i mu znów odczułem różnice na korzyść.
Zrobiłem pomiar komputerowy przez OBDII po wlaniu Militeka do silnika i skrzyni biegów. Zrobiłem może 2k kmod zalania...fabryczna moc to 136kM...czułem że lepiej chodzi, ale sprawdzian na trasie miał potwierdzić ile kucy ma wiecej... Test zrobiłem 2x bo pierwszy odczyt 148 kM wydawał mi się błędny...drugi potwierdził pierwszy 148 kM przy około 2.5-2.7k obrotów silnika.
Pewnie na tak dobry wynik ma wpływ dodatkowo dobry stan pompowtryskow...dodaje na 70l baku ok 200ml oleju T2(polsyntetyk Orlenu) , co drugie tankowanie. Nawet jak jadę pod obciążeniem z dużym przyspieszeniem silnik nie dymi. Diagnosta na stacji się zdziwił!
Warto dbać o silnik...militec w tym pomaga!
Czy można mieszać Moto Doctora z Militeckiem? Wydaje się, że są kompatybilne? Proszę o odpowiedź?