Głównym celem korzystania z piany aktywnej jest pozbycie się wierzchniej warstwy brudu, poprzez zmiękczenie grudek, które przy myciu właściwym mogłyby zniszczyć lakier. Dlatego aktywnej piany używamy bezdotykowo, przy pomocy lancy pianotwórczej.
Zaczynamy od dolnych partii karoserii, powoli kierując się ku dachowi. Taka kolejność pomoże w skuteczności działania, ponieważ największy brud przeważnie gromadzi się na dole, przy progach.
Nałożona na auto piana ma konsystencję bitej śmietany, a pozostawiona na krótką chwilę skutecznie działa na zabrudzenia. Pamiętajmy jednak, aby nakładać aktywną pianę na chłodny i suchy lakier.
Kiedy warstwa piany zaczyna spływać z karoserii czas na dokładne spłukanie jej wodą pod ciśnieniem. Mycie samochodu w ten sposób zapewnia dużą dokładność, ponieważ łatwo dostrzec miejsca ominięte przy rozprowadzaniu środka.
Równomierne pokrycie pianą całej powierzchni auta to brak efektu „niedoczyszczonych” elementów. Uwaga! Efekt finalny można spotęgować spłukując auto ciepłą wodą.
Wszystko zależy od tego, jak brudny jest pojazd. Jeżeli używamy lancy pianotwórczej, zwyczajowo latem zaleca się zastosowanie proporcji 1:20, natomiast zimą użyjmy nieco gęstszego roztworu 1:10. Na myjni automatycznej stosujemy 8 ml na jeden cykl mycia samochodu osobowego. Z kolei dla maszyn wytwarzających pianę oraz opryskiwaczy niskociśnieniowych proporcje wahają się między 1:50 a 1:100.
Przy ustalaniu proporcji warto pamiętać, że mitem jest stwierdzenie o skuteczniejszym działaniu gęstszej aktywnej piany. Wręcz przeciwnie – jeśli warstwa będzie zbyt ciężka, szybciej zsunie się z auta i nie zdąży wejść w reakcję z brudem.
Aktywną pianę stosujemy przy całościowym myciu samochodu. Jeśli liczymy, że warstwa piany załatwi sprawę i sama wyczyści cztery kółka – możemy się rozczarować.
Jej zadaniem jest przygotowanie auta do dalszego mycia. Aktywna piana jest często wstępem do użycia szamponu, ponieważ usuwa piasek, błoto czy sól drogową. Natomiast szampon powinien poradzić sobie z pozostałymi zabrudzeniami oraz sprawić, żeby lakier był gotowy do dalszych zabiegów.
Wreszcie różnicą jest sam sposób nakładania. Aktywna piana to produkt, który stosujemy bezdotykowo, najczęściej przy pomocy lancy. Z kolei szampon nakładamy przeważnie ręcznie, skupiając się w większym stopniu na detalach.
Może Cię, również zainteresować:
Testując różne środki do mycia wstępnego, wytypowaliśmy naszych faworytów. Należą do nich znane produkty marki K2, czyli K2 Active Foam oraz K2 Sambo. Oba środki to koncentraty, które rozcieńczamy i nakładamy lancą pianotwórczą. Ich głównymi zaletami są wysoka gęstość piany oraz oczywiście skuteczność działania, ale użytkowanie umila również intensywny, przyjemny zapach.
Propozycją dla profesjonalistów jest specjalnie zaprojektowana aktywna piana K2 Bela Pro, w funkcjonalnej czarnej butelce z miarką.
W przypadku silnych zabrudzeń na autach dostawczych i ciężarowych rekomendujemy zastosowanie piany K2 Diper.
Jeśli zastosujecie się do naszych instrukcji, z pewnością uzyskacie pożądany efekt. A wtedy wasze auto z pewnością odzyska atrakcyjny wygląd i będzie gotowe do kolejnych zabiegów np. woskowania.
Uszczelniacz dekarski to składnik, który powinien być na wyposażeniu każdego dekarza i nie tylko, kluczowy…
Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…
Silniki dwusuwowe są często używane w motocyklach i skuterach. Ich popularność wynika z prostoty konstrukcji,…
Podkład epoksydowy, choć może brzmieć jak temat zarezerwowany dla specjalistów, w rzeczywistości odgrywa ważną rolę…
Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…
W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…