Jesień i zima to okres, w którym przednie lampy przydają się wyjątkowo często. Typowa szaruga, długa noc i kiepskie warunki atmosferyczne to spory problem, szczególnie gdy reflektory mają już swoje lata. Warto wówczas pomyśleć o ich renowacji, szczególnie że to jak zregenerować lampy samochodowe nie jest wcale trudne. Jedna z najbardziej skutecznych metod, która nie wymaga nawet demontażu lampy. Pozwala szybko przywrócić reflektorowi jego pierwotny stan poprzez odbudowanie fabrycznej warstwy poliwęglanowej klosza.

 

Dlaczego warto regenerować reflektory?

Tak, jak lakier czy podwozie, także lampy są narażone na warunki atmosferyczne, brud i chemię drogową czy uszkodzenia. Po kilku latach, wykonywane obecnie głównie z tworzywa sztucznego reflektory ulegają zmatowieniu, a to nie tylko pogarsza jakość strumienia światła, ale i zmienia kąt, pod którym strumień pada na drogę. Wszystko skutkuje gorszym oświetleniem drogi, co może nawet uniemożliwić przejście badań technicznych.

 

  • K2 VAPRON
    Zestaw do regeneracji lamp
  • K2 VAPRON REFILL 600ml
    płyn do regeneracji lamp
  • K2 KLINET PRO 1L
    Środek do inspekcji lakieru
  • K2 BONA
    Mikrofibra do polerowania 40x40 cm

Znajdź sklep
w okolicy

Skopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.

 

Co to jest magiczny czajniczek do reflektorów?

Sposobów jak odnowić zmatowiałe lampy jest kilka, ale szczególnie popularne są dwie. Jedną z nich jest polerowanie reflektorów przy wykorzystaniu pasty polerskiej do regeneracji lamp np. K2 Lamp Doctor.

Drugą opcją jest natomiast nadlewanie czy też napylanie poliwęglanu, przygotowane specjalnie dla tworzyw sztucznych. Renowacja polega tu na naniesieniu warstwy poliwęglanu i odbudowaniu powierzchni klosza lampy. Sposób przygotowania i nanoszenia płynnego poliwęglanu sprawia, że preparat jest dostępny jako zestaw ze specjalnym narzędziem nazywanym “czajniczkiem do reflektorów” lub nawet “magicznym czajniczkiem”.

Dlaczego metoda jest tak popularna? Przede wszystkim, umożliwia ona szybką i trwałą regenerację lampy bez potrzeby jej demontażu. Regeneracja reflektorów wymaga jedynie dobrze wentylowanego i zadaszonego pomieszczenia, potrzebny jest też zestaw papierów wodnych, folii oraz taśmy w celu zabezpieczenia powierzchni, a także rękawiczek ochronnych i maski chroniącej drogi oddechowe.

 

k2_vapron

 

Jak samodzielnie zregenerować zmatowiałe reflektory za pomocą czajniczka, krok po kroku

Znamy już zalety regeneracji przez nawęglanie i niezbędne do tego przedmioty, przejdźmy więc do konkretnych działań:

  1. Na początku zabezpiecz powierzchnie sąsiadujące z reflektorami. Z pomocą folii oraz taśmy wyeliminujesz ryzyko uszkodzenia lakieru obecnego przy reflektorach.
  2. Dokładnie wyczyść i odtłuść powierzchnie klosza. Na pytanie czym wyczyścić zmatowiałe reflektory proponujemy tu preparat K2 Nuta Pro, przeznaczony specjalnie do mycia nawet ciężko zabrudzonych reflektorów. Do odtłuszczenia powierzchni polecamy K2 Klinet Pro.
  3. Z pomocą papieru wodnego usuń starą, zniszczoną warstwę ochronną lampy. Działanie rozpoczynaj zawsze od papieru o najniższej gradacji. W przypadku mniej zniszczonych lamp wystarczą tu 3 poziomy gradacji od 1500 do 3000, przy bardziej zniszczonych rozpocznij od papieru o gradacji 800.
  4. Dokładnie osusz powierzchnię.
  5. Przygotuj preparat. Załączony czajniczek wypełnij środkiem mniej-więcej do połowy, po czym na 5-6 minut odstaw z podłączonym zasilaniem aż do widocznego parowania.
  6. Gdy substancja zacznie parować, końcówkę czajniczka przyłóż do reflektora na odległość 2-3 centymetrów, aby para wydobywająca się z czajniczka osadziła się na kloszu lampy. Zdecydowanym, płynnym ruchem nanieś parę na całą powierzchnię klosza.
  7. Po zakończeniu prac odstaw samochód na około 8 godzin do suchego pomieszczenia, w którym utwardzające się powierzchnie kloszy nie będą narażone na kontakt z wodą. W tym czasie preparat ulegnie utwardzeniu.

 

Samo nanoszenie powinno zająć nie więcej, niż 20 minut, gdyż na tyle pozwala konstrukcja czajniczka. Jeśli w czajniczku pozostanie nam resztka płynu, ten można przelać do aluminiowej butelki, którą należy szczelnie zakręcić.

 

Po zakończeniu prac

Wiemy już jak zregenerować reflektory samochodowe. Nie jest to jednak wszystko, co możemy zrobić dla wydajnej pracy reflektorów. W tym celu, po około 10 dniach warto zabezpieczyć zregenerowane klosze dodatkową warstwą ochronną. Standardowo, robiło się to z wykorzystaniem środków typu lakier bezbarwny lub powłoka ceramiczna do lakieru. Wadą była tu jednak ich aplikacja oraz ryzyko pozostawienia zacieków.
Obecnie, do takich celów przygotowane są preparaty przeznaczone wyłącznie do powierzchni kloszy lamp. Środki takie, jak K2 Lamp Protect są przygotowane specjalnie dla powierzchni sztucznych, chroniąc je przed promieniami słonecznymi UV, brudem, wodą czy lekkimi zarysowaniami. Więcej o tym, jak wyczyścić zmatowiałe reflektory i dlaczego warto skorzystać z preparatów typu K2 Lamp Protect.

 

Poradnik polerowania lakieru

Pobierz poradnik

Odbierz za darmo ebook
"Jak samodzielnie wypolerować lakier?"
Wyrażenie poniższej zgody umożliwi Melle Sp. z o.o. prezentowanie Panu/Pani produktów, usług oraz promocji oferowanych przez Melle Sp. z o.o.
Wyrażenie poniższej zgody, umożliwi Melle Sp. z o.o. kontakt z Panem/Panią elektronicznie w celach marketingowych.
Wszystkie informację dotyczące ochrony danych osobowych przetwarzanych w ramach kontaktu z nami, w tym za pomocą niniejszego formularza znajdziesz w zakładce polityka prywatności. Wskazaliśmy tam między innymi, że administratorem danych jest Melle Sp. z o.o. z siedzibą w Starym Stawie 9, 63-400 Ostrów Wlkp., NIP: 6222622975.

 

Uwaga na tańsze zamienniki!

Nadlewanie poliwęglanem lamp nie wymaga każdorazowo zakupu nowego zestawu do regeneracji. Kolejną renowację możemy wykonać tym samym czajniczkiem, a dokupić jedynie preparat, dostępny jako K2 Vapron Refill 600 ml. Nie warto natomiast korzystać z, często tańszych, zamienników. Zysk jest tu tylko pozorny, gdyż takie preparaty są najczęściej oparte na rozpuszczalniku.
W przeciwieństwie do K2 Vapron, takie preparaty nie nanoszą nowej warstwy poliwęglanu. Zawarty w nich rozpuszczalnik zmiękcza obecną już warstwę, a ta zalewa rysy i nadaje reflektorowi gładką powierzchnię. Efekt wydaje się być podobny, jednak w praktyce klosz jest pozbawiony dodatkowej osłony i przez to bardziej narażony na czynniki atmosferyczne czy uszkodzenia mechaniczne.
Dzięki prostocie działania i skuteczności, nakładanie warstwy poliwęglanu na lampy to obecnie jeden z najbardziej praktycznych sposobów na renowację reflektora w samochodzie. Nie wymaga on demontażu lampy, a jego nanoszenie jest banalne dzięki prostym, specjalnie przygotowanym narzędziom. Warto zastanowić się więc nad tym działaniem szczególnie w okresie poprzedzającym częste wykorzystywanie samochodowego reflektora.