Najgroźniejsze są wycieki oleju silnikowego. Mogą one doprowadzić do przyspieszonego zużycia silnika, a nawet do jego całkowitego zniszczenia na skutek zatarcia. Co można zrobić? Wyremontować silnik, albo zastosować K2 Moto Doktor, skuteczny środek, eliminujący wycieki oleju silnikowego.
Oczywiście, najlepszą opcją jest remont jednostki napędowej. Ale taka operacja jest kosztowna. Czy opłaca się remontować silnik w samochodzie, który ma 18 lat i ponad 300 tys. km przebiegu? Koszt remontu silnika mógłby zdecydowanie przewyższyć wartość rynkową auta.
Wymienione wyżej problemy, takie jak wycieki oleju, głośna praca silnika, utrata mocy i silne dymienie mogą pojawić się też w znacznie młodszych autach, ale za to bardzo zużytych. Nikogo nie powinno dziwić, że 10 letni diesel, sprowadzony z Zachodniej Europy, może mieć ponad 300 tys. km przebiegu.
Wycieki oleju silnikowego najczęściej zdarzają się w samochodach starszych, w których doszło do zużycia uszczelek. Mogą oczywiście zdarzyć się też w samochodach zupełnie nowych. Powodów może być wiele, np. mechaniczne uszkodzenie miski olejowej, zły montaż korka oleju, itd.
Olej silnikowy smaruje pracujące części mechaniczne silnika, zmniejszając ich tarcie. Ponadto uszczelnia komory spalania, chłodzi, odbiera zanieczyszczenia, wycisza pracę jednostki napędowej, zapewnia właściwe napięcie łańcucha rozrządu (jeśli taki jest stosowany w danym pojeździe) oraz właściwą pracę układu zmiennych faz rozrządu. Poza samym silnikiem, smaruje także osprzęt, np. turbosprężarkę albo kompresor.
Cóż, olej nie dociera do wszystkich węzłów smarowania. Zwiększa się temperatura pracy jednostki napędowej. Następuje przyspieszone zużycie elementów mechanicznych silnika. Niewłaściwie pracuje układ zmiennych faz rozrządu, a sam łańcuch rozrządu może być źle napinany.
Pojawiają się także inne problemy. Wycieki oleju mogą spowodować uszkodzenie paska rozrządu i paska wieloklinowego. Zerwanie paska rozrządu, zabrudzonego olejem silnikowym, prowadzi do zniszczenia silnika.
Wycieki oleju z silnika samochodu zanieczyszczają środowisko, a dodatkowo stanowią zagrożenie dla innych uczestników ruchu, jeśli plamy oleju zostaną na drodze. Na takiej plamie można wpaść w poślizg.
K2 Moto Doktor to specjalny środek, który eliminuje wycieki oleju silnikowego, spowodowane zużyciem jednostki napędowej, zmniejsza dymienie, a także wycisza silnik.
Jak działa K2 Moto Doktor do silnika? Środek wzmacnia wiązania polimerowe oleju, przez co przyczynia się do zmniejszenia jego zużycia. Uszczelnia on pierścienie tłokowe, dzięki czemu zwiększa kompresję oraz ciśnienie oleju.
To bardzo dobry uszczelniacz do silnika, działający od wewnątrz. Usuwa wycieki spowodowane przez zużyte uszczelki, albowiem przywraca ich elastyczność (która ma wpływ na szczelność).
Ponadto doktor do silinika redukuje tarcie jednostki napędowej i zmniejsza podatność oleju na zwęglenie (koksowanie). Redukuje ilość osadów, a tym samym wpływa na przedłużenie żywotności silnika.
Dzięki temu, że motodoktor uszczelnia pierścienie tłokowe, olej silnikowy nie jest spalany. Pozwala to ograniczyć dymienie.
K2 Moto Doktor stosować można w silnikach Diesla i jednostkach benzynowych (również z LPG i CNG). Korzyści płynące z zastosowania tego produktu zauważą zwłaszcza kierowcy starszych aut.
Jedną puszkę Moto Doktor należy stosować na ok. 4 litry oleju silnikowego. Wystarczy wlać dodatek paliwa do rozgrzanego silnika i pozostawić włączony silnik, aby oba płyny dobrze się ze sobą wymieszały. Ewentualnie ich wymieszania dokonać można podczas jazdy, prowadząc samochód przez co najmniej pięć minut.
K2 Moto Doktor do silnika można także mieszać z olejami każdej klasy w skrzyniach biegów. Wówczas jedna puszka przeznaczona powinna być na około 3 litry oleju przekładniowego.
Uszczelnienie silnika to niezwykle ważna sprawa i należy to zrobić jak najszybciej, po stwierdzeniu wycieku. Jak to zrobić? Wszystko zależy od tego, co powoduje wyciek oleju z silnika. Należy to ustalić przed rozpoczęciem naprawy.
Wycieki oleju z silnika mogą być spowodowane przez uszkodzenie elementów uszczelniających, np. uszczelkę korka spustowego oleju, uszczelkę miski olejowej, uszczelkę na połączeniu silnika i skrzyni biegów, uszczelkę pod głowicą, uszczelkę pokrywy zaworów albo uszczelkę bagnetu. Bardzo częstym źródłem wycieków w starszych autach mogą być uszkodzone/zużyte uszczelki wału korbowego albo wałków rozrządu.
Nagły wyciek oleju z silnika może być spowodowany przez uszkodzenie mechaniczne. Na przykład uszkodzenie miski olejowej w aucie, które ma niski prześwit. Wyciek oleju z silnika diesla może być również spowodowany przez uszkodzenie / zużycie mechaniczne turbosprężarki.
W starszych silnikach dochodzi również do wycieków oleju do komór spalania, co jest spowodowane zużyciem pierścieni tłokowych i prowadnic zaworowych. To powoduje spalanie oleju i jest przyczyną nadmiernego dymienia.
Nie warto czekać na awarię. W przypadku starszych silników albo silników z dużym przebiegiem (powyżej 250 tys. km) warto stosować prewencyjnie K2 Moto Doktor do silnika. Środek ten przywraca elastyczność gumie, z której wykonane są uszczelki pod pokrywą zaworów, uszczelki miski olejowej czy też uszczelnienia turbosprężarki.
Doktor do silnika zapobiega także przedostawaniu się oleju silnikowego do komór spalania. Aby usunąć tą awarię niezbędny jest kosztowny remont silnika. Doskonałą alternatywą jest właśnie zastosowanie K2 Moto Doktor.
Wszystko zależy od tego, która część silnika jest odpowiedzialna za wyciek oleju. Koszt naprawy jest zależny od tego, co jest powodem uszkodzenia. Poniżej przykładowe ceny napraw.
K2 Moto Doktor to najtańszy sposób na uszczelnienie silnika. Koszt jednego opakowania to zaledwie kilkanaście złotych. Stosowanie środka w starszych silnikach eliminuje późniejsze problemy, gdzie koszt usunięcia jest bardzo wysoki.
Jest to zadanie dość trudne, ale możliwe do realizacji.
Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy w razie awarii przykładowego podzespołu pojawi się wyciek oleju z prawej strony silnika, wyciek oleju z lewej strony silnika, albo wyciek oleju z tyłu silnika. Każdy silnik ma inną konstrukcję. W jednym silniku rozrząd może znajdować się po prawej stronie, w innym po lewej stronie. Rozrząd, może znajdować się przy chłodnicy, albo przy grodzi, od strony kabiny auta. I jeśli w takim silniku dojdzie do wycieku oleju silnikowego np. z uszkodzonego uszczelniacza wału korbowego, będzie to wyciek oleju z tyłu silnika.
Czasami, w potocznej mowie mówi się, że wyciek oleju z tyłu silnika dotyczy wycieków z okolicy połączenia silnika ze skrzynią biegów.
Wycieki oleju z silnika pozostawiają tłuste plamy na betonie, chodnikach i kostce brukowej. Na asfalcie plamy z oleju silnikowego są śmiertelnie groźną pułapką dla innych kierowców, mogących wpaść w poślizg. Plamy na trawie mogą powodować szkody dla środowiska naturalnego.
Właściciel samochodu, z którego cieknie olej silnikowy (albo przekładniowy ze skrzyni biegów) może zostać ukarany mandatem w wysokości do 1500 zł przez Policję albo Straż Miejską (podstawa prawna kodeks wykroczeń z dnia 16 06 2021 i art. 91 oraz art. 145).
Wyciek oleju z silnika jest niebezpieczny. Stale obniżający się poziom oleju silnikowego może spowodować nawet zatarcie jednostki napędowej (czyli jej całkowite zniszczenie).
Wyciek oleju z silnika diesla, spowodowany np. przez zużytą turbosprężarkę, pozwala na jazdę. Niemniej jednak trzeba się liczyć z tym, że może dojść nie tylko do przyspieszonego zużycia turbiny, ale także do zapchania filtra cząstek stałych.
Może Cię, również zainteresować:
Nagły wyciek oleju z silnika, np. spowodowany przez uszkodzenie mechaniczne miski olejowej lub awarię uszczelniacza wału korbowego albo wałka rozrządu jest niezwykle groźny ze względu na bardzo szybką utratę oleju (zagrożenie zatarciem silnika i zanieczyszczeniem drogi olejem). W takim przypadku najlepiej skorzystać z lawety. Dlaczego? Wycieki z silnika mogą być tak szybkie, że zanim dojedziemy do warsztatu, możemy całkowicie uszkodzić silnik.. A do tego jeszcze stworzymy bardzo duże zagrożenie dla innych kierowców.
Nagły wyciek oleju z silnika może być spowodowany przez następujące czynniki:
Lepiej zapobiegać niż leczyć. W przypadku starszych aut, mających powyżej 250 tys. km przebiegu, istnieje duże zagrożenie, że lada chwila skończy się wytrzymałość materiału, z którego zbudowane są uszczelki. Poza tym w takich silnikach dochodzi do zużycia uszczelnień wewnętrznych, np. uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych. Dlatego warto prewencyjnie stosować K2 Moto Doktor, aby nie dopuścić do wycieków oleju.
W autach, w których doszło już do wycieków oleju, należy przeprowadzić naprawę. W jej trakcie należy wymienić uszkodzone uszczelnienia.
Jak uszczelnić silnik benzynowy? Jak uszczelnić silnik diesla z większym przebiegiem? Idealnym, łatwym do zastosowania i przede wszystkim, skutecznym środkiem, jest K2 Moto Doktor. Uszczelnienie silnika przez K2 Moto Doktor zapobiega nadmiernemu zużyciu oleju. Doktor do silnika przywraca gumie elastyczność (przez co zwiększa się szczelność uszczelek), wycisza silnik
W przypadku już istniejących wycieków należy przeprowadzić naprawę, wymieniając uszkodzone uszczelki/uszkodzone elementy na nowe.
W przypadku niektórych uszczelek, np. uszczelki pod pokrywą zaworów i uszczelki miski olejowej, można stosować tymczasowe metody naprawy. Może to być K2 Silikon Wysokotemperaturowy, albo K2 Siltec, specjalna masa do uszczelniania miski olejowej.
FAQ
Jak uszczelnić silnik bez rozbierania?
W przypadku zużywania oleju przez silnik na skutek nieszczelności wewnętrznych (np. zużytych pierścieni tłokowych) wystarczy zastosować K2 Moto Doktor.
W przypadku starszych silników, z dużym przebiegiem, warto również prewencyjnie stosować K2 Moto Doktor. Środek przywraca elastyczność gumie, dzięki czemu wiele uszczelek silnika zacznie znów pracować we właściwy sposób.
Jak zmniejszyć dymienie samochodu?
Istnieje kilka przyczyn nadmiernego dymienia. Jedną z najczęstszych w starych silnikach jest zużywanie oleju silnikowego (spalanie oleju silnikowego) przez jednostkę napędową. Wystarczy zastosować K2 Moto Doktor, aby zatrzymać ten proces.
Nadmierne dymienie może być również spowodowane przez awarię turbosprężarki albo układu wtryskowego auta.
Uszczelniacz dekarski to składnik, który powinien być na wyposażeniu każdego dekarza i nie tylko, kluczowy…
Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…
Silniki dwusuwowe są często używane w motocyklach i skuterach. Ich popularność wynika z prostoty konstrukcji,…
Podkład epoksydowy, choć może brzmieć jak temat zarezerwowany dla specjalistów, w rzeczywistości odgrywa ważną rolę…
Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…
W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…
Zobacz komentarze
Jak ktos ma zapłacic za mechanika dwa razy tyle co koszt całego auta, to najlepsze rozwiazanie.
K2 Moto Doktor to najtańszy z możliwych rozwiązań, jednak najlepszym pomysłem będzie wymiana na nowe.
Czy K2 moto doktor zastosowany przy wymianie oleju nie będzie kolidować z zastosowanym przed wymianą K2 motor flush?
Płukanka Motor flush może być stosowana do płukania silnika w którym był stosowany Moto Doktor K2.