Kategorie: Porady

30 lat „Hołka” z Rajdem Polski.

Rajd Polski bez Krzysztofa Hołowczyca naprawdę trudno sobie wyobrazić. Dlatego już niedługo bo na przełomie czerwca i lipca popularny „Hołek”, który na co dzień jest naszym ambasadorem ponownie pojawi się na mazurskich szutrach. Tym razem w nieco innej roli.


Rajd Polski – jest bez wątpienia najważniejszym wydarzeniem sportów motorowych w Polsce będąc jednocześnie wizytówką naszego kraju na arenie międzynarodowej. W tym roku odbędzie się po raz 74. i stanowi ósmą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata FIA.

Hołowczyc po raz 24.

To będzie 24 występ Hołowczyca przed własną publicznością. Olsztynianin podobnie jak w ubiegłym roku wystartuje wspólnie z Maćkiem Wisławskim jako „zerówka”. Oboje będą pełnili odpowiedzialną rolę – dbając o bezpieczeństwo startujących załóg, a także zgromadzonych kibiców przy odcinkach specjalnych.

 

1996 r. – Duet Hołowczyc / Wisławski po raz pierwszy wygrywa Rajd Polski.

„Hołek” debiutował w roku 1987 za kierownicą Fiata 125p. Dwa lata później połączył siły z Maćkiem Wisławskim, ale na sukces musiał czekać do 1996.

To były zupełnie inne czasy – wspomina Hołek – Gdy któryś z Polaków zbliżał się w okolice pierwszej dziesiątki, to bardzo się cieszyliśmy. Zagraniczni kierowcy przyjeżdżali i rozgrywali walkę między sobą, a pojedynkowanie się z nimi było bardzo, bardzo trudne, wręcz nierealne. W edycji 1996, przez cały rajd walczyliśmy łeb w łeb z Dieterem Deppingiem, a przełomowym momentem był znany odcinek Michałkowa. Wraz z Wiślakiem stając na starcie tego oesu czuliśmy się jak rycerze, którzy idą na ostatnią walkę. We wszystkie zakręty wchodziliśmy na 100%, nawet na 105%, cały czas na granicy szaleństwa i wręcz ocierając się o drzewa. Wygraliśmy ten oes z dużą przewagą, a Depping się podłamał i uznał, że jednak nie da rady nas dogonić.

Wreszcie po dwudziestu latach polska załoga przerywa passę gości. Hołowczyc ponownie wygrał w 1998 (w tym roku został również Mistrzem Europy). Prowadził wówczas Subaru Imprezę S3 WRC.

 

2005 rok – krok w stronę WRC.

W tym roku „Polski” z „szybkich wrocławskich asfaltów” został przeniesiony na mazurskie szutry i zadomowił się na dobre. Hołowczyc wspólnie z Łukaszem Kurzeją wygrywa po raz trzeci. Przeniesienie rajdu na północ kraju i zmiana na nawierzchnię szutrową było wstępem do wprowadzenia go do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata FIA.

 

Najlepszy wśród polskich załóg w 2009r.

Rok 2009 był kolejny krok do przodu – Rajd Polski po raz drugi stal się rundą WRC. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja wystąpili w nim za sterami Forda Focusa WRC, a rywalizację zakończyli na 6. Miejscu. Byli nawet blisko od wygrania odcinka specjalnego. Od tego momentu Polskę odwiedzają najlepsi kierowcy rajdowi świata.

Żródło:https://www.facebook.com/Holowczyc/

W 30. Rocznicę swojego pierwszego startu pojedzie za kierownicą Subaru Imprezy WRC jako ostatni samochód funkcyjny organizatora.

Ostatnio dodane artykuły

Do czego pianka poliuretanowa niskoprężna?

Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…

2 dni temu

Czym jest piano black w samochodzie? Jak o niego dbać?

Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…

6 dni temu

Do czego służy klej cyjanoakrylowy?

W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…

1 tydzień temu

Paliwo E10 do jakich aut? – co naprawdę musisz wiedzieć!

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i nieustających zmian na rynku paliw, kierowcy codziennie stawiani są…

2 tygodnie temu

10 pomysłów na oryginalny prezent dla fana motoryzacji 2024

Żeby znaleźć oryginalny prezent dla fana motoryzacji, warto wyruszyć poza utarte ścieżki sklepowych półek. Ten…

3 miesiące temu

Regeneracja pasów bezpieczeństwa – kompletny przewodnik

Czy zdarzyło Ci się kiedyś przytrzasnąć klamrę pasa bezpieczeństwa drzwiami? Za pierwszym razem obyło się…

3 miesiące temu