Rajd Polski – jest bez wątpienia najważniejszym wydarzeniem sportów motorowych w Polsce będąc jednocześnie wizytówką naszego kraju na arenie międzynarodowej. W tym roku odbędzie się po raz 74. i stanowi ósmą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata FIA.
To będzie 24 występ Hołowczyca przed własną publicznością. Olsztynianin podobnie jak w ubiegłym roku wystartuje wspólnie z Maćkiem Wisławskim jako „zerówka”. Oboje będą pełnili odpowiedzialną rolę – dbając o bezpieczeństwo startujących załóg, a także zgromadzonych kibiców przy odcinkach specjalnych.
„Hołek” debiutował w roku 1987 za kierownicą Fiata 125p. Dwa lata później połączył siły z Maćkiem Wisławskim, ale na sukces musiał czekać do 1996.
– To były zupełnie inne czasy – wspomina Hołek – Gdy któryś z Polaków zbliżał się w okolice pierwszej dziesiątki, to bardzo się cieszyliśmy. Zagraniczni kierowcy przyjeżdżali i rozgrywali walkę między sobą, a pojedynkowanie się z nimi było bardzo, bardzo trudne, wręcz nierealne. W edycji 1996, przez cały rajd walczyliśmy łeb w łeb z Dieterem Deppingiem, a przełomowym momentem był znany odcinek Michałkowa. Wraz z Wiślakiem stając na starcie tego oesu czuliśmy się jak rycerze, którzy idą na ostatnią walkę. We wszystkie zakręty wchodziliśmy na 100%, nawet na 105%, cały czas na granicy szaleństwa i wręcz ocierając się o drzewa. Wygraliśmy ten oes z dużą przewagą, a Depping się podłamał i uznał, że jednak nie da rady nas dogonić.
Wreszcie po dwudziestu latach polska załoga przerywa passę gości. Hołowczyc ponownie wygrał w 1998 (w tym roku został również Mistrzem Europy). Prowadził wówczas Subaru Imprezę S3 WRC.
W tym roku „Polski” z „szybkich wrocławskich asfaltów” został przeniesiony na mazurskie szutry i zadomowił się na dobre. Hołowczyc wspólnie z Łukaszem Kurzeją wygrywa po raz trzeci. Przeniesienie rajdu na północ kraju i zmiana na nawierzchnię szutrową było wstępem do wprowadzenia go do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata FIA.
Rok 2009 był kolejny krok do przodu – Rajd Polski po raz drugi stal się rundą WRC. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja wystąpili w nim za sterami Forda Focusa WRC, a rywalizację zakończyli na 6. Miejscu. Byli nawet blisko od wygrania odcinka specjalnego. Od tego momentu Polskę odwiedzają najlepsi kierowcy rajdowi świata.
Żródło:https://www.facebook.com/Holowczyc/
W 30. Rocznicę swojego pierwszego startu pojedzie za kierownicą Subaru Imprezy WRC jako ostatni samochód funkcyjny organizatora.
Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…
Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…
W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i nieustających zmian na rynku paliw, kierowcy codziennie stawiani są…
Żeby znaleźć oryginalny prezent dla fana motoryzacji, warto wyruszyć poza utarte ścieżki sklepowych półek. Ten…
Czy zdarzyło Ci się kiedyś przytrzasnąć klamrę pasa bezpieczeństwa drzwiami? Za pierwszym razem obyło się…