Kategorie: Testy

Polerowanie reflektorów w 11 letnim Subaru Forester 2.0

Damian po raz kolejny testuje nasz produkt. Tym razem wybór padł na K2 Lamp Doktor – reflektory niemłodego już Forestera zasługiwały na odrobinę uwagi 😉 Zobaczcie jak wyszło.


Damian za polerowanie lamp miał zabrać się już dawno. Reflektory z upływem lat straciły swój blask oraz przejrzystość. Zawsze jednak brakowało na to czasu. Robiąc szybkie zakupy w znanej portugalskiej sieci handlowej, przy kasie zauważył stoisko z kosmetykami firmy K2. Tak narodził się pomysł przywrócenia „życia” reflektorom Subaru Forester’a.

Zdjęcie lampy przed polerowaniem. Widać wyraźnie, że klosz (szczególnie górna część) są zmatowiałe i nie wyglądają już estetycznie i atrakcyjnie.

 

Przygotowanie powierzchni do polerowania:

Zgodnie z zaleceniami z opakowania, lampy zostały przygotowane. Najpierw solidne mycie środkiem typu APC, oklejenie i odtłuszczanie powierzchni. Następnie przyszedł czas na zmatowanie powierzchni klosza wodnym papierem ściernym.

Matowanie przeprowadzono trochę inaczej niż jest to wskazane w instrukcji. Proces szlifowania zaczęto od papieru o gradacji 1500g, następnie 2000g, 2500g. Matowanie zakończono papierem 3000g.

Zdjęcie powyżej pokazuje jak wygląda lampa po użyciu papieru ściernego 1500-3000g.

Polerowanie:

Rozpoczęcie polerowania wiąże się z dokładnym umyciem reflektorów np. środkiem APC, oraz roztworu alkoholu izopropylowego (IPA) – jak zrobił to Damian. Można również wykorzystać produkt od K2 – K2 Klinet.

Następnie przy pomocy maszyny polerskiej, oraz twardej gąbki o średnicy 75 mm rozprowadzono pastę po kloszu korzystając z niskich obrotów. Po rozprowadzeniu pasty, nastąpił kolejny etap – polerowanie właściwe.

  • K2 LAMP DOCTOR 60 G
    Profesjonalna pasta do renowacji reflektorów
  • K2 T6 KLINET 770 ml
    Środek do odtłuszczania powierzchni

Znajdź sklep
w okolicy

Skopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.

Obroty maszyny polerskiej oscylowały w granicach 1200-1600. Gdy było widać wyraźne wypracowanie pasty, powierzchnia klosza została oczyszczona za pomocą mikrofibry.

Jak widać na powyższym zdjęciu, lampa w nabrała połysku, przejrzystości oraz znacznie lepiej oświetla drogę po zmroku.

Podsumowanie:

Produkt idealnie nadaje się do amatorskiego jak i profesjonalnego polerowania lamp. Po wypolerowaniu reflektorów samochód zostaje „odmłodzony” o kilka lat. Cały proces polerowania trwał około 1,5 godziny z przerwą na kawę.

Ty również możesz przetestować produkty K2. Wystarczy, że odwiedzisz naszą stronę i zapiszesz się do Testera K2. Kliknij tutaj. Zapisując się na nasz newsletter nie przegapisz kolejnych wpisów – powiadomimy Cię o nich 😉

Zastanawiasz się gdzie znaleźć produkty K2 w swojej okolicy? Skorzystaj z naszej wyszukiwarki sklepów.

Polecamy nasze artykuły:  „Regeneracja reflektorów w 1 godzinę” i Regeneracja reflektorów w 5-ciu krokach • Poradnik”.

Zobacz komentarze

  • Test i skuteczność OK jednak bez sensu az taka wysoka gradacja papieru wystarczy skonczyć na 2000.
    Co najwazniejsze po polerowaniu klosz trzeba polakierowac lakierem odpornym na UV ale akrylowym to bardzo wazne inny lakier zniszczy nasza robote

Ostatnio dodane artykuły

Jak czyścić łańcuch motocyklowy?

Mimo wielu lat łańcuch wciąż pozostaje popularnym sposobem na przeniesienie mocy i momentu napędowego silnika na oś napędową. Obecnie znamy…

1 tydzień temu

Płyn hamulcowy DOT 4 – co musisz o nim wiedzieć?

Gdy mowa o płynach stosowanych w układach samochodowych, najczęściej na myśl przychodzą nam oleje silnikowe czy przekładniowe. Znacznie rzadziej wspomina…

2 tygodnie temu

Klej do gwintów – silne łączenie elementów metalowych

W samochodach czy motocyklach co rusz mamy do czynienia z połączeniem elementów metalowych. Choć z zasady, na trwały montaż elementów…

3 tygodnie temu

Deironizer i krwawa felga – usuwanie zanieczyszczeń metalicznych z felg i lakieru

Czarne plamki na powierzchni felgi. Skutecznie psują wygląd nawet najbardziej atrakcyjnych obręczy. Jak zabrać się do ich usuwania? Jakiego środka…

3 tygodnie temu

Jak usunąć smołę z lakieru i felg?

Wysokie temperatury powietrza i promienie słońca powodują rozgrzanie nawierzchni dróg. Do tego dochodzi jeszcze szereg remontów, prowadzonych latem przez drogowców.…

1 miesiąc temu

Interior dressing, czyli jak pielęgnować plastiki wewnętrzne w samochodzie?

Tworzywa sztuczne – pełno ich we wnętrzu każdego auta. Jedne są uważane za tańsze zamienniki drewna czy chromu, inne znajdują…

1 miesiąc temu