Już sam lakier, metaliczny bądź perłowy, dla wielu osób jest elementem podnoszącym standard samochodu. Jednolita barwa całego nadwozia nie byłaby jednak rozwiązaniem idealnym. Odpowiedni kontrast i wyróżnienie niektórych, szczególnie metalowych elementów jeszcze bardziej upiększa nasze auto, dodaje blasku i luksusu.
Może Cię, również zainteresować:
Właśnie dlatego, wiele części nadwozia jest odpowiednio wzbogacanych lub w całości wykonanych ze specjalnych metali. Chromowane klamki, listwy czy grille to typowy element bogato wyposażonego samochodu. Także w autach niższej klasy lub tych, które lata świetności mają już za sobą, chromowane elementy przyciągają uwagę większą, niż niejeden nowoczesny sportowiec.
Popularnym sposobem na przyciągnięcie uwagi jest wyposażenie go w wyjątkowe felgi. Najczęściej aluminiowe felgi o nietypowym wzorze wyróżnią spośród tłumu nawet najbardziej typowy samochód, dodając mu sportowego zacięcia i elegancji.
Oczywiście, te elementy przyciągną uwagę, o ile będą odpowiednio zadbane. Niedbalstwo może tu dać efekt odwrotny od oczekiwanego i zniechęcić do oglądania naszego auta. A czynników, które negatywnie wpływają na wygląd chromu czy aluminium jest niestety sporo, począwszy już od tych związanych z pogodą.
Pod wpływem brudnego deszczu, błota, a nawet temperatur, chromowane elementy mogą szybko zmatowieć i stracić swój pierwotny blask. Rdza czy pogarszające wygląd naloty mogą być skutkiem także nieodpowiednich lub niskich jakościowo środków czyszczących lakier, czy szyby zawarta, w których chemia nie będzie obojętna dla błyszczących elementów nadwozia.
Podstawą dbania o błyszczące elementy obecne w naszym samochodzie czy motocyklu powinno być odpowiednie zabezpieczenie chromu i aluminium. Choć można tu stosować także oddzielne preparaty, większość dobrych środków czyszczących już z założenia pozostawia na elementach błyszczących warstwę ochronną. Gdy więc zastanawiamy się czym polerować chrom w naszym samochodzie, należy zwrócić uwagę nie tylko na działanie podczas czyszczenia, ale i na to, co zostanie nam już po pracy.
Samo polerowanie jest natomiast podstawowym sposobem czyszczenia metalu, który uległ już zabrudzeniu. A tej pracy może tu być całkiem sporo. Polerowanie klamek to typowa czynność związana z samochodem. Przy motocyklach wyraźne staje się polerowanie końcówki wydechu, a nierzadko całego układu wydechowego, podobnie jak polerowanie listew. Głównie w jednośladach widoczna jest także polerowanie kierownicy, która szczególnie w rasowych krążownikach jest wyraźnym elementem wyglądu motocykla.
Typowym produktem łączącym cechy czyszczące, ochronne i nabłyszczające w linii produktów K2 jest pasta K2 Aluchrom. Pastę można wykorzystać przy wszelkich elementach błyszczących, od typowych chromowanych, aluminiowych i wykonanych ze stali nierdzewnej, po posrebrzane i pozłacane. K2 Aluchrom przydaje się przy czynnościach takich jak polerowanie felg, grilla w samochodach czy spotykane częściej w motocyklach polerowanie zbiornika paliwa.
Wartym uwagi jest tu szczególnie polerowanie felg. Wymagają one częstej uwagi i odpowiedniej staranności czyszczenia i polerowania. Duże znaczenie ma tu między innymi właśnie wykorzystywany produkt. Ponieważ felgi są wystawione na działanie czynników atmosferycznych, pyłu będącego efektem tarć w układzie hamulcowym, oraz są narażone na różne otarcia czy kamienie podczas jazdy. Z tego względu, do polerowania felg polecane są właśnie środki typu K2 Aluchrom, przygotowane specjalnie do czyszczenia takich powierzchni.
Przed przystąpieniem do polerowania warto polerowany element dokładnie umyć polecamy do tego celu płyn do mycia felg nadający efekt czerwonej felgi K2 Roton). Szczególnie ważne jest, to gdy będziemy polerowali ręcznie. Przy drobnych elementach ozdobnych, dobrym pomysłem jest wykorzystanie innego produktu z linii K2, uniwersalnego środka czyszczącego K2 APC, który pozwoli przygotować każdą powierzchnię do dalszej pracy.
Pamiętajmy też, że polerowany element nie powinien być nagrzany, a samą czynność powinniśmy przeprowadzić w miejscu nienasłonecznionym. Nagrzany metal może pogorszyć skuteczność działania pasty i przez to zniweczyć nasze wysiłki, mimo wykorzystania nawet najlepszych środków.
Gdy polerowanie wykonujemy ręcznie, niewielką ilość pasty K2 Aluchrom nakładamy na ściereczkę z mikrofibry i dokładnie wcieramy w polerowaną powierzchnię. Staramy się, by pastę rozłożyć równo na całej powierzchni i nie pozostawić tam jej nadmiaru. Gdy taki zobaczymy, przed końcowym polerowaniem usuwamy nadmiar pasty i docieramy do oczekiwanego połysku.
Pastę K2 Aluchrom można wykorzystać także do polerowania maszynowego. Niewielką ilość pasty nakładamy tu w kilku miejscach na pad polerski, następnie polerujemy powierzchnię aż do uzyskania oczekiwanego efektu.
Wykorzystanie pasty K2 Aluchrom pozwoli wyczyścić nawet bardzo zaniedbane powierzchnie, na których pojawiły się już pierwsze oznaki korozji. Dzięki paście starsze samochody czy motocykle odzyskają swój dawny blask, a nowe będą zadbane i otrzymają warstwę ochronną przeciwdziałającą czynnikom, na które narażone są elementy chromowane i aluminiowe. Wraz ze skórzaną tapicerką, zadbane elementy chromowane i aluminiowe będą budowały spektakularny wygląd samochodu czy motocykla, co świadczy przecież o jego właścicielu.
Uszczelniacz dekarski to składnik, który powinien być na wyposażeniu każdego dekarza i nie tylko, kluczowy…
Silniki dwusuwowe są często używane w motocyklach i skuterach. Ich popularność wynika z prostoty konstrukcji,…
Podkład epoksydowy, choć może brzmieć jak temat zarezerwowany dla specjalistów, w rzeczywistości odgrywa ważną rolę…
Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…
Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…
W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…