Felgi

Malowanie zacisków hamulcowych – jak to zrobić?

Niedawno pisaliśmy wam, jakie wrażenie mogą zrobić na obserwatorach odpowiednio dobrane felgi. Ten wcale nie tak wielki element pojazdu potrafi czynić cuda, wyróżniając twoje auto z rzędu identycznych modeli. Felga to nie jedyny element związany z kołem, którym wyróżnisz swój samochód z tłumu. Ten efekt możesz uzyskać dzięki jeszcze mniejszej i dużo mniej widocznej części, a więc malowanemu na wyrazisty kolor zaciskowi hamulcowemu.

 

Po co malować zaciski hamulcowe?

Choć malowanie hamulców w większości przypadków ma charakter przede wszystkim stylistyczny, to malowanie zacisków hamulcowych daje także właściwości ochronne. Upiększone na żółto, czerwono, czy inną barwą zaciski, sprawią, że samochód będzie wyglądał bardziej sportowo i indywidualnie. Malowanie zacisków jest więc sugerowane głównie tam, gdzie inne zewnętrzne cechy auta już ukazują go jako auto spersonalizowane, choć nie tylko.

Na pewno też spotkałeś się z autem, które wyglądało na rodzinne combi, czy miejskiego hatchbacka, a gdy ruszyło spod świateł, wywoływało zdziwienie u niejednego kierowcy? Choć nie wyróżniające się z tłumu, takie auta często mają elementy, które pozwalają dostrzec ich sportowy potencjał. Obok specjalnych końcówek tłumika, sportowych grilli, po wysokie spoilery, takimi są też malowane zaciski hamulcowe.

 

Czy malowanie zacisków jest bezpieczne?

Przy operacjach na zaciskach pamiętajmy o ich przeznaczeniu. Jest to przede wszystkim fundament bezpieczeństwa na drodze. Nie można więc malować ich byle, jak i byle czym, bo skutki takiego niedbalstwa mogą być dramatyczne. W najlepszym wypadku słaby produkt (mówię o specjalnym środku, bo malowanie zacisków zwykłą farbą to kompletny nonsens) zmieni kolor lub zejdzie pod wpływem panujących przy hamulcach temperatur i czynników zewnętrznych. Efekt, zamiast podkreślać, będzie więc nam pogarszał wizerunek maszyny.

 

  • K2 BRAKE CALIPER PAINT 400ml ZŁOTY
    Lakier do zacisków i bębnów hamulcowych
  • K2 BRAKE CALIPER PAINT 400ml CZARNY
    Lakier do zacisków i bębnów hamulcowych
  • K2 BRAKE CALIPER PAINT 400ml CZERWONY
    Lakier do zacisków i bębnów hamulcowych
  • K2 BRAKE CALIPER PAINT 400ml NIEBIESKI
    Lakier do zacisków i bębnów hamulcowych
  • K2 BRAKE CALIPER PAINT 400ml SREBRNY
    Lakier do zacisków i bębnów hamulcowych
  • K2 BRAKE CALIPER PAINT 400ml ZIELONY
    Lakier do zacisków i bębnów hamulcowych
  • K2 BRAKE CALIPER PAINT 400ml ŻÓŁTY
    Lakier do zacisków i bębnów hamulcowych

Znajdź sklep w okolicy

Skopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.

 

Dużo gorzej, gdy przy okazji stopiona powłoka, szczególnie złuszczona, zacznie przenosić się na tarcze czy klocki. A stąd już prosta droga nie tylko do przyśpieszenia zużycia hamulców, ale także do wyraźnego pogorszenia ich wydajności, a nawet uszkodzenia. Efekt jest łatwy do przewidzenia. Jeśli więc zamierzamy malować nasze zaciski, pierwszą zasadą przy wyborze produktu bezwzględnie musi być bezpieczeństwo!

 

Czym pomalować zaciski hamulcowe?

W wypadku środków do malowania hamulców, względy bezpieczeństwa oznaczają przede wszystkim odporność na warunki panujące w obrębie zacisków. Mowa tu głównie o temperaturach, które mogą być tam bardzo wysokie i szybko doprowadzić do uszkodzenia nałożonej powłoki. Poza tym to, że łatwo nam dostrzec zaciski oznacza, że są one elementem zewnętrznym.

Nasza powłoka będzie więc narażona także na różnego rodzaju cząsteczki i brud, które będą uderzały w zaciski podczas jazdy. W końcu atak może przyjść także ze strony samych hamulców. Podczas hamowania, czyli tarcia klocków o tarcze wytwarzają one pył hamulcowy, który szkodzi nie tylko felgom, ale i malowanym zaciskom. Wszystko to pokazuje, że środek do malowania zacisków to przede wszystkim odporność. Niska odporność powłoki bardzo szybko pokaże, że ten pierwotny super efekt był tylko złudzeniem i że warto było postawić na bardziej klasyczną i po prostu trwalszą barwę.

 

Fot. Czerwone zaciski hamulcowe pomalowane lakierem K2 Brake Cleaner.

 

Malowanie zacisków hamulcowych krok po kroku

Środki typu K2 Brake Caliper Paint można użyć zarówno na złożonych zaciskach, jak i po demontażu układu. Lepszą opcją jest oczywiście ta druga, gdyż wtedy lepiej przygotujemy zacisk do malowania i łatwiej umieścimy środek na całym zacisku. Brak demontażu utrudni nam działanie, choć nie uniemożliwi. Wówczas trzeba jednak przed samym malowaniem przygotować nasz układ, przede wszystkim dokładnie oczyścić i zamaskować inne jego elementy.

Oczyszczenie ma dwie zasadnicze fazy. Najpierw szlifujemy powierzchnię papierem ściernym, najlepiej takim o gradacji 240 do 360. Usunie to rdzę i ułatwi środkowi połączenie z powierzchnią. Następnie przeszlifowaną powierzchnię odtłuszczamy środkiem typu K2 Brake Cleaner. W przypadku niezdemontowanego układu maskujemy elementy i przystępujemy do fazy zasadniczej.

 

 

Przed użyciem wstrząsamy puszką przez około minutę, a następnie nanosimy pierwszą warstwę lakieru. Gdy to zrobimy, czekamy 10 minut, a następnie ponownie nanosimy środek. W niektórych wypadkach 2 warstwy wystarczą do uzyskania efektu, jednak zwykle zalecane jest naniesienie jeszcze jednej warstwy po odczekaniu kolejnych 10 minut.

 

Jeżeli chcesz przy okazji zadbać o felgi w swoim samochodzie, koniecznie przeczytaj artykuł: ,,Deironizer i czerwona felga – usuwanie zanieczyszczeń metalicznych z felg i lakieru”.

 

Dbanie o zaciski

Choć malowanie zacisków hamulcowych daje efekt przede wszystkim wizualny, taka powłoka może być także dobrym elementem ochrony zacisku. 2-3 warstwy środku typu K2 Brake Caliper Paint zwiększą odporność zacisku na pył hamulcowy, piasek, czy nawet warunki atmosferyczne i drogowe, chroniąc przed korozją. Choć jest to efekt dodatkowy, a dobre zaciski już standardowo są przygotowane na takie warunki pracy, wspomniana cecha produktu to jeszcze jeden powód, by wybrać K2 Brake Caliper Paint.

 

 

Sportowy styl samochodu, bez obaw i z bonusami

Malowanie zacisków to sprytny i nietrudny sposób na podkreślenie sportowego zacięcia swojego samochodu. Nawet w przypadku demontażu układu, cena malowania zacisków nie jest wysoka, a przy wykorzystaniu dobrego środku można nawet zyskać kilka bonusów dla żywotności zacisków. Należy jednak pamiętać, że jeśli chodzi o malowanie zacisków to cena, czy też efekt wizualny nie powinny przesłonić nam podstawowego czynnika, czyli bezpieczeństwa, i to nim należy kierować się przy wyborze środka i przy nanoszeniu go na zaciski.

Ostatnio dodane artykuły

Uszczelniacz dekarski czy silikon? Co wybrać?

Uszczelniacz dekarski to składnik, który powinien być na wyposażeniu każdego dekarza i nie tylko, kluczowy…

18 godzin temu

Pianka montażowa niskoprężna – do czego?

Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…

2 dni temu

Jaki olej do silnika dwusuwowego?

Silniki dwusuwowe są często używane w motocyklach i skuterach. Ich popularność wynika z prostoty konstrukcji,…

2 tygodnie temu

Do czego jest podkład epoksydowy?

Podkład epoksydowy, choć może brzmieć jak temat zarezerwowany dla specjalistów, w rzeczywistości odgrywa ważną rolę…

4 tygodnie temu

Czym jest piano black w samochodzie? Jak o niego dbać?

Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…

1 miesiąc temu

Do czego służy klej cyjanoakrylowy?

W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…

1 miesiąc temu