Wtedy jeszcze społeczeństwo nie miało dostępu do tak szerokiej oferty specjalistycznych smarów, które różnią się między sobą składem, sposobem działania i tym samym… zastosowaniem! Czy na co dzień korzystasz z urządzeń mechanicznych, maszyn i pojazdów?
Zastanawiasz się, jaki smar będzie do nich odpowiedni? Słusznie, tylko tak zapewnisz odpowiednie smarowanie wszystkim elementom ruchomym.
Biały smar z dodatkiem teflonu ma postać pianki, która tężeje na elemencie i dzięki temu jest odporna na wypłukanie. Znalazł swoje zastosowanie w warsztacie np. przy smarowaniu zawiasów w drzwiach samochodu, haków holowniczych, linki prędkościomierza, gazu, sprzęgła.
Okazuje się niezawodny przy wymianie sprzęgieł, sworzni, resorów, łożysk i smarowaniu części szyberdachu, zatrzasków i zaczepów. Warto jest go mieć ponadto w domu. Sprawdzi się przy różnych zaczepach, zatrzaskach, a także przy smarowaniu suportu maszynowego w rowerze.
Wysoka odporność na wilgoć i wodę sprawiła, że jest on często wykorzystywany do smarowania np. kołowrotków wędkarskich. Doskonale sprawdza się w mechanizmach mocno obciążonych, narażonych na tarcie.
Smaruje m.in. przeguby, resory, przekładnie zębate, łańcuchy w osłonach, górne mocowania amortyzatorów, mocowania drążka kierowniczego, elementy siodła w ciągnikach siodłowych oraz tłumiki. Może być stosowany jako smar montażowy.
Polecany jest, kiedy dwie powierzchnie stykają się i występuje prawdopodobieństwo zatarcia, zapieczenia się połączeń gwintowanych. Cząsteczki miedzi powodują, że dobrze przewodzi ciepło i prąd, dzięki czemu można go stosować przy montażu klem akumulatora – poza aluminiowymi.
Może Cię, również zainteresować:
Swoje zastosowanie znajduje przy montażu świec żarowych, łożysk wyciskowych, stalowych felg. Pamiętaj, miedź wchodzi w reakcję z aluminium, w obecności np. wody deszczowej, wywołuje reakcję elektrochemiczną! Montujesz koła z felgami aluminiowymi? Stosując smar miedziowy, popełniasz duży błąd!
Do montaży kół z felgami aluminiowymi stosuje się smar ceramiczny. Jest on odporny na działanie wody i kwasów, a także chroni przed korozją. Stosuje się go w układach hamulcowych z systemami ABS, ASR, ESP. Smar ceramiczny może być wykorzystany do połączeń narażonych na wysokie temperatury do +1400 stopni Celsjusza, dlatego używamy go do montażu wtryskiwaczy, kolektorów i głowic.
Syntetyczny, najczęściej występuje w formie aerozolu, który chroni przed wodą oraz rdzą, bardzo praktyczny. Wyróżnia go duża przyczepność.
Bez obaw można go stosować we wszystkich typach łańcuchów m.in. X-Ring, O-Ring, rowerowych, motocyklowych i w łańcuchach sprzęgłowych np. w motocyklach żużlowych.
Bezbarwny smar, który sprawdza się wszędzie tam, gdzie elementy są narażone na kontakt z pyłem, kurzem i brudem. Możemy go zastosować do powierzchni metalowych, drewnianych, plastikowych oraz ceramicznych. Tworzy śliską powierzchnię pozwalającą na luźne przesuwanie elementów. Doskonały do napędów łańcuchowych, rolek, suwnic, lin stalowych, prowadnic.
Pamiętaj, że źle dobrany smar do łańcucha motocyklowego może zrobić więcej szkód niż pożytku, zatarte łożysko, drzwi od samochodu, których nie można otworzyć lub zapieczone śruby 😉
Do następnego przeczytania 😉
Silniki dwusuwowe są często używane w motocyklach i skuterach. Ich popularność wynika z prostoty konstrukcji,…
Podkład epoksydowy, choć może brzmieć jak temat zarezerwowany dla specjalistów, w rzeczywistości odgrywa ważną rolę…
Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…
Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…
W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i nieustających zmian na rynku paliw, kierowcy codziennie stawiani są…