Wysokie temperatury powietrza i promienie słońca powodują rozgrzanie nawierzchni dróg. Do tego dochodzi jeszcze szereg remontów, prowadzonych latem przez drogowców. To najczęstsze przyczyny osadzania się smoły na karoserii samochodu i na jego felgach. Smoła pozostawia widoczne, szpecące ślady. Na szczęście usuwanie smoły z lakieru samochodowego i usuwanie smoły z felg może być skuteczne, szybkie, tanie i bezpieczne dla lakieru samochodowego oraz lakieru na felgach.

Osadzanie się smoły na samochodzie podczas letniej jazdy po polskich drogach to niemalże standard. Jak wspomnieliśmy wcześniej, to czas remontów dróg. Poza tym silne promienie słońca i wysokie temperatury powietrza powodują roztapianie się smoły, używanej do budowy nawierzchni. Teoretycznie, smoła nie niszczy lakieru, ale osadzając się na nim, powoduje bardzo brzydkie plamy.

Musimy rozstrzygnąć jedną podstawową kwestię – co tak naprawdę osadza się na nadwoziach, podwoziach i felgach naszych aut? Smoła, czy asfalt?

 

  • K2 TAR REMOVER 300 ML
    Usuwa smołę i ślady po naklejkach

Znajdź sklep w okolicy

Skopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.

 

Plamy ze smoły i asfaltu

Przy budowie nawierzchni dróg, stosowane są dwa podstawowe materiały – kruszywa oraz lepiszcze, które po utwardzeniu tworzy z kruszywem wierzchnią warstwę drogi.
Do lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia w roli lepiszcza stosowana była smoła. Jest ona produktem finalnym przerobu węgla. Ogromną wadą smoły było to, że drogi budowane z jej udziałem miały dość miękką nawierzchnię. W dodatku nawierzchnia ta była nietrwała i dosłownie, topiła się w promieniach letniego słońca.

I tutaj mamy od razu odpowiedź na to, dlaczego polskie drogi, budowane za czasów PRL, były tak gęsto obsadzane drzewami. Po co to robiono? Aby cień drzew chronił nawierzchnię drogi przed promieniami słońca.
Obecnie do budowy dróg, w roli lepiszcza, stosowany jest asfalt. Jest o wiele twardszy i bardziej odporny na temperatury od smoły. Asfalt jest produkowany z ropy naftowej.
Stosuje się też inną technologię, w której w roli lepiszcza występuje beton. Powróćmy do smoły i asfaltu.

Smoła może osadzić się na naszym samochodzie na starych drogach, głównie w małych miastach i w małych miejscowościach, które nie były przez wiele lat remontowane. Asfalt z kolei najczęściej pojawia się wszędzie tam, gdzie drogi są remontowane.

 

Użycie produktu K2 Tar Remover

Jak uniknąć problemów z osadzaniem się smoły i asfaltu?

Najlepiej oczywiście unikać miejsc, w których nawierzchnia się topi i tam, gdzie są prowadzone remonty drogowe. Ale każdy doskonale wie, że to zazwyczaj niemożliwe. Do wielu miejscowości prowadzi jedna droga. A remonty często pojawiają się w najmniej spodziewanych miejscach, w centrach miast, gdzie nie sposób znaleźć jakiegokolwiek objazdu.

Jedyne, co można zrobić, to starać się stosować do ograniczeń prędkości, a jeśli to możliwe, to jechać jak najwolniej. Maksimum 40 km/h. Im szybciej będziemy jechać po smołowanej albo świeżo wyremontowanej drodze, tym większe niebezpieczeństwo, że na naszych felgach i karoserii pojawią się szpecące „cętki”.

 

Efekt przed i po użyciu K2 Tar remover

Usuwanie smoły i asfaltu z nadwozia i z felg – jak zrobić to w bezpieczny sposób?

Smoła i asfalt nie wyrządzą żadnej krzywdy naszemu podwoziu. Ale w przypadku nadwozia i felg – pozostawiają szpecące plamy i naloty. Zwłaszcza na nadwoziach pokrytych jasnymi lakierami (biały, czerwony, srebrny itd.).

Istnieją stare sposoby na usuwanie smoły z felg, nadkoli i z karoserii samochodu. Popularnym rozwiązaniem jest nafta. Nanosi się ją pędzelkiem na zabrudzone miejsca. Trzeba je kilka razy przetrzeć. Potem rozpuszczoną smołę usuwa się za pomocą miękkiego materiału. Jest to dość pracochłonne i nie zawsze efektywne. Wymaga też dodatkowych akcesoriów w postaci pędzelka.

Na szczęście są już skuteczne i bezpieczne środki, które pozwalają na usuwanie smoły z karoserii, usuwanie smoły z felg i usuwanie smoły z nadkoli, bez obaw o to, że dojdzie do uszkodzenia lakieru. Przykładem może być K2 Tar Remover, który poradzi sobie także z zaschniętą smołą.

 

Ściekająca smoła po użyciu K2 Tar Remover

K2 Tar Remover – środek do usuwania asfaltu z karoserii, felg i nadkoli

K2 Tar Remover to środek dedykowany do usuwania smoły i asfaltu, w formie sprayu. Korzystanie z niego jest bardzo proste.

Jak przebiega usuwanie smoły/asfaltu z karoserii? Zabrudzoną powierzchnię należy spryskać, odczekać około 3 minut („cętki” smoły zaczną się rozpuszczać) i przetrzeć ją delikatną mikrofibrą. Najlepsza będzie ściereczka K2 Bona. Po starciu plam ze smoły, można ją wyprać w pralce i będzie jak nowa. Zastosowanie bezszwowej mikrofibry zabezpiecza lakier samochodu na karoserii i na felgach przed zarysowaniami.

Jeśli smoła lub asfalt mocno zaschły, po spryskaniu „cętek” za pomocą K2 Tar Remover, trzeba odczekać dłużej – nawet do 10 minut. Można też powtórnie spryskać plamki. Potem standardowo wystarczy przetrzeć rozpuszczone plamki ściereczką z mikrofibry – i gotowe.
W przypadku, gdy smoła wejdzie w szczelinki, warto zastosować glinkę do lakieru K2, wspomagając ją woskiem w sprayu K2 Spectrum (dla uzyskania poślizgu).

Jak przebiega usuwanie smoły z felg? W tym przypadku najpierw felgi należy umyć lub przynajmniej spłukać z nich wierzchnią warstwę brudu. Następnie standardowo spryskać felgi K2 Tar Remover, odczekać kilka minut i usunąć rozpuszczone plamy ze smoły i asfaltu za pomocą mikrofibry.

K2 Tar Remover to najszybszy i najwygodniejszy sposób na usuwanie szpecących plam. Ale usuwanie smoły i asfaltu to nie jedyne, co środek potrafi.

 

Usuwanie śladów po naklejkach

 

Jak usunąć ślady po naklejkach?

Wiele osób, kupujących używane auto, ma problem z naklejkami i pozostałym po nich klejem.
Poprzedni właściciel mógł umieścić na aucie ochronne naklejki z folii, często maskujące ataki korozji, naklejki sportowe albo reklamowe. Większość szamponów i środków czyszczących nie jest w stanie usunąć śladów kleju. Tutaj znów przyda się K2 Tar Remover. Postępujemy tak samo, jak w przypadku plam – spryskujemy, czekamy i usuwamy rozpuszczony klej za pomocą mikrofibry. Usuwanie śladów po naklejkach, wykonane w ten sposób, jest w pełni bezpieczne dla lakieru i dla szyb (wiele naklejek jest umieszczanych na przedniej szybie). Usuwanie kleju z lakieru za pomocą skrobaka do szyb albo agresywnych środków czyszczących, może się źle skończyć…

K2 Tar Remover to środek, który świetnie usuwa szpecące plamy ze smoły i asfaltu, a także bezbarwne plamy z kleju. Bez problemu, bez nerwów, skutecznie i w pełni bezpiecznie, bez obaw o uszkodzenia lakieru.