Kategorie: Porady

Jak domyć samochód po myjni bezdotykowej?

Zacieki po wodzie, szare opony, brudne felgi, czy niedomyte szyby to standard, gdy decydujemy się na wizytę na myjni bezdotykowej, nawet gdy wrzucimy w nią 20 zł.


Można jednak poświęcić 15 minut dłużej, by pozbyć się zacieków, domyć felgi bez nadmiaru pracy, czy sprawić by opony były czarne, a szyby idealnie przejrzyste. Natomiast użycie dobrego wosku w płynie sprawi, że kolejna wizyta na myjni nie będzie konieczna tak szybko.

Przed myciem – płyn do felg

Umycie auta na myjni samoobsługowej powinniśmy zacząć od felg. Dobre płyny do czyszczenia felg są bardzo skuteczne, jednak by zadziałały, powinny poleżeć na kołach przynajmniej kilka minut.

Nie będzie to jednak czas stracony, bo umyjemy wtedy całą resztę samochodu. Dlatego najpierw spryskujemy płynem felgi, a dopiero potem wrzucamy monety do myjni bezdotykowej.

Prawidłowe mycie auta

Teraz uruchamiamy program natrysku z szamponem i okrążamy auto, zwilżając je w całości, by brud najpierw mógł namoknąć, dzięki czemu usuniemy go znacznie łatwiej.

Następnie wracamy do punktu wyjścia i możliwie najdokładniej przesuwamy lancę myjki ciśnieniowej po lakierze – powoli raz przy razie. Trick znacznie poprawiający skuteczność tego zadania to mycie auta od samej góry, do samego dołu.

Następnie zmieniamy program dokładnie spłukujemy całe auto. Ponownie od samej góry. Jeżeli będziemy robić to od dołu, na lakierze zostanie znacznie więcej zacieków.


Trzeba przy tym pamiętać o dokładniejszym płukaniu relingów, klamek, czy tylnego spoilera, bo tam zawsze zbierze się więcej płynu i brudu. Dopiero na sam koniec zabieramy się za spłukanie felg.

Nie zapominamy przy tym o starannym opłukaniu opon oraz nadkoli, to drobnostki które znacznie poprawią ostateczny efekt. Po tych zabiegach mycie kończymy programem z woskiem osuszającym, który pozwoli pozbyć się z lakieru namiaru wody.

 

Zapobieganie zaciekom

Najważniejsza rzecz po opłukaniu to dobre osuszenie lakieru, czyli jedyny sposób na uniknięcie zacieków. Bezpiecznym i skutecznym rozwiązaniem, będzie dobra, duża mikrofibra, najlepiej w rozmiarze 60×60 cm lub większa.

Grubość i wymiary tej fibry powodują, że z naddatkiem wystarczy ona do wytarcia całego auta do sucha, bez konieczności jej wymiany. Ścierkę przesuwamy delikatnie po lakierze, aż do skutku.

Po myciu – szybkie nabłyszczanie lakieru

Każdy lakier wygląda dobrze jak jest mokry, stąd wziął się termin „wet look”. Jednak gdy auto wyschnie, traci głębię i wygląda już dużo mniej imponująco. Aby poprawić wygląd samochodu, najlepiej użyć dobrego wosku w płynie.

W przeciwieństwie do standardowego wosku, całą czynność wykonamy znacznie szybciej. Po prostu spryskujemy lakier i wycieramy dołączoną mikrofibrą, aż do pojawienia się połysku .

Z dobrym woskiem poza głębią koloru uzyskamy też hydrofobową warstwę ochronną, która powoduje, że woda szybciej ucieknie z lakieru. Dzięki temu auto dłużej będzie czyste.

Istotne detale to czyste szyby i czarne opony

Elementem znacznie podkreślającym efekt wizyty na myjni są idealnie przejrzyste, pozbawione smug szyby.

Aby uniknąć smug, najlepiej użyć dobrego płynu i mieć przygotowaną czystą mikrofibrę dedykowaną do polerowania szyb.

Nie mniej istotnym elementem są opony. Nawet idealnie umyte, po wyschnięciu będą szare, a nie czarne. Aby przywrócić opon połysk i głęboki czarną barwę , warto użyć dobrego czernidła pogłębiającego ich kolor.

Poza walorami estetycznymi płyn odżywia gumę i przywraca jej elastyczność. Tak zakonserwowana opona jest mniej podatna na pękanie i starzenie wraz z mijającymi sezonami.

Popularnym zabiegiem odświeżania wyglądu opon  jest spryskanie ich sprayem do pielęgnacji deski rozdzielczej. Niestety efekt takich zabiegów jest krótkotrwały i powoduje lepienie się do opony brudu. Dedykowane produkty do czernienia opon mniej przyciągają brud.

Aplikujemy go za pomocą dozownika, lub nakładamy na kawałek gąbki, a nadmiar wycieramy czystą szmatką. Wskazane by opona była już sucha, dlatego ten zabieg najlepiej wykonać na sam koniec wizyty na myjni.

Ostatnio dodane artykuły

Warsztatowa regeneracja filtrów DPF

Jeszcze niedawno podstawową usługą, którą oferowały niektóre warsztaty w związku z filtrami DPF było ich usunięcie. Jest to oczywiście niezgodne…

4 dni temu

Jaki płyn do wspomagania wybrać i jak go wymienić?

Wspomaganie układu kierowniczego to jedno z rozwiązań, które wyraźnie poprawiło komfort i bezpieczeństwo jazdy samochodem. Wystarczy zresztą przejechać się pojazdem…

1 tydzień temu

Jak usunąć owady z karoserii? – skuteczny sposób

Rój owadów przyklejonych do przodu auta to niemal pewna pamiątka każdego letniego wyjazdu. Nie dosyć, że nie wygląda atrakcyjnie, to…

3 tygodnie temu

Malowanie zacisków hamulcowych – jak to zrobić?

Niedawno pisaliśmy wam, jakie wrażenie mogą zrobić na obserwatorach odpowiednio dobrane felgi. Ten wcale nie tak wielki element pojazdu potrafi…

3 tygodnie temu

Jak czyścić łańcuch motocyklowy?

Mimo wielu lat łańcuch wciąż pozostaje popularnym sposobem na przeniesienie mocy i momentu napędowego silnika na oś napędową. Obecnie znamy…

1 miesiąc temu

Płyn hamulcowy DOT 4 – co musisz o nim wiedzieć?

Gdy mowa o płynach stosowanych w układach samochodowych, najczęściej na myśl przychodzą nam oleje silnikowe czy przekładniowe. Znacznie rzadziej wspomina…

1 miesiąc temu