Usterka układu wtryskowego spędza sen z powiek niejednego kierowcy. Dysponujące jednak wolnym popołudniem i niewielkimi zdolnościami do majsterkowania, można samodzielnie wydłużyć życie wtryskiwaczy. Wszystko za sprawą innowacyjnego środka czyszczącego K2 Diesel Dictum.

 

Silnik 2.0 HDI to jedna z popularniejszych jednostek napędowych na naszym rynku. Kopcenie na czarno, falowanie obrotów czy gaśniecie na biegu jałowym to oznaka, że z układem wtryskowym dzieje się coś niedobrego. Opcje są dwie – wizyta u mechanika lub próba samodzielnego zaradzenia problemom. Z K2 Diesel Dictum nasze szanse wzrastają.

Jak działa innowacyjny środek do czyszczenia wtryskiwaczy dowiesz się z poradnika: ,,Czyszczenie wtryskiwaczy za pomocą K2 Diesel Dictum”.

 

Etap 1 – czego będziesz potrzebował do wyczyszczenia wtrysków

Zanim zabierzesz się za czyszczenie wtrysków, przygotuj:

• kombinerki
• klucz nasadowy 10 mm
• uniwersalny filtr paliwa pasujący do wężyka o średnicy 10 mm
• wężyk gumowy o średnicy 8 mm i długości ok. 40 cm
•  wężyk gumowy o średnicy 10 mm i długości ok. 40 cm
• dwie plastikowe opaski zaciskowe
• nowy filtr paliwa dedykowany do twojego samochodu

 

  • K2 DIESEL DICTUM 500ML SET
    Zestaw do czyszczenia wtryskiwaczy
  • K2 DIESEL DICTUM 500 ML
    Środek do czyszczenia wtryskiwaczy

Znajdź sklep w okolicy

Skopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.

 

Etap 2 – Instrukcja krok po kroku

1. Odkręć 4 śruby mocujące pokrywę silnika i zdejmij ją.

 

Odkręcanie śrub

Zdejmowanie osłony

2. Wymień filtr paliwa na nowy.

 

Wymiana filtra paliwa na nowy

Fot. Peugeot 307 – umiejscowienie filtra paliwa

 

3. Zlokalizuj przewód zasilający i powrotny.

 

Lokalizacja przewodu zasilającego

Koniecznie przeczytaj: ,,Jak wyczyścić wtryskiwacze w silniku 1.6 HDI”.

Przewód powrotny

4. Rozłącz przewody paliwowe.

 

Odłączanie przewodów paliwowych

 

Wężyk o średnicy 8 mm na pół i montujemy na nim filtr paliwa Zmontowany zestaw zakładamy w miejsce odłączonego przewodu powrotnego.

 

Montowanie filtra paliwa na wężyk

5. Wężyk o średnicy 10 mm zakładamy w miejsce odłączenia przewodu zasilającego.

 

Zakładanie wężyka w miejsce odłączenie przewodu

6. Połączenia zabezpieczamy za pomocą opaski kablowej.

 

Zabezpieczanie opaską kablową

7. Oba przewody wprowadzamy do puszki z K2 Diesel Dictum.

 

Wprowadzanie przewodów do K2 Diesel Dictum

Uwaga! Jeżeli Twoje auto wyposażone jest w pompę wstępną, to przed odpaleniem silnika należy wykonać obieg zamknięty na wężach paliwowych biegnących od zbiornika. Prostszym sposobem będzie jednak wyłączenie bezpiecznika odpowiedzialnego za pompę wstępną. Informacje o tym, który to bezpiecznik, znajdziesz w instrukcji obsługi pojazdu.

 

Bezpiecznik

8. Uruchamiamy silnik, pozwalając mu pracować na niskich prędkościach obrotowych, spalając środek czyszczący z puszki. Operacja będzie zakończona po wypaleniu zawartości puszki. Wyłączyć silnik przed zużyciem całego preparatu, aby zapobiec zapowietrzeniu układu paliwowego. Pozostałą ilość produktu można dolać do zbiornika paliwa.

9. Po zakończeniu czyszczenia montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

Jeżeli interesuje Cię, w jaki sposób wyczyścić wtryskiwacze w silniku 2.0 TDI, zobacz na instrukcję krok po kroku: ,,Czyszczenie wtryskiwaczy Volkswagen, Skoda 2.0 TDI”.

 

Powyższy poradnik dotyczy czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach modeli samochodów:

Citroen C3 2.0 HDI, Citroen C4 2.0 HDI, Citroen C5 2.0 HDI, Peugeot 207 2.0 HD, Peugeot 208 2.0 HDI, Peugeot 307 2.0 HDI, Peugeot 308 2.0 HDI, Peugeot 406 2.0 HDI, Peugeot 407 2.0 HDI.