Kategorie: Porady

Czyszczenie wtryskiwaczy Volkswagen, Skoda 2.0 TDI

Dwulitrowe TDI. Jednostka napędowa, która króluje na polskich drogach. Zaniedbana potrafi przysporzyć sporo kłopotów i dotkliwie odcisnąć się na domowym budżecie kierowcy. Jednym z elementów, o który warto zadbać, aby wydłużyć jego żywotność i zapobiec kosztownym awariom, jest układ wtryskowy. Dzięki K2 Diesel Dictum to łatwiejsze niż kiedykolwiek.

 

Wymiana wtryskiwaczy w Volkswagenie Passacie 2.0 TDI to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Można zminimalizować ryzyko awarii poświęcając jedno popołudnie na samodzielne wyczyszczenie układu zasilania przy pomocy innowacyjnego środka K2 Diesel Dictum. Poniżej instrukcja jak samodzielnie przeprowadzić taki zabieg.

Więcej o K2 Diesel Dictum w artykule: ,,Czyszczenie wtryskiwaczy za pomocą K2 DIesel Dictum”.

 

  • K2 DIESEL DICTUM 500 ML
    Środek do czyszczenia wtryskiwaczy

Znajdź sklep w okolicy

Skopiuj i wklej nazwę produktu do wyszukiwarki Google i znajdź w 3 sekundy sklep, który posiada go w swojej ofercie.

 

Co należy przygotować, aby wyczyścić wtryskiwacze w 2.0 TDI?

• kombinerki,
• uniwersalny filtr paliwa pasujący do wężyka o średnicy 6 milimetrów,
• 2 wężyki gumowe o średnicy 6mm i długości ok. 40 cm, znajdziesz je w każdym markecie budowlanym,
• wężyk gumowy o średnicy 8 mm,
• 1 puszkę K2 Diesel Dictum.

Czyszczenie układu wtryskowego 2.0 TDI – krok po kroku

1. Znajdź przewody paliwowe, powrotny i zasilający. Znajdują się one po lewej stronie komory silnika, w okolicy wlewu płynu do spryskiwaczy.

 

2. Za pomocą kombinerek odłącz metalowe opaski zabezpieczające, a następnie ściągnij gumowe węże.

 

Zobacz również jak wyczyścić wtryskiwacze w silniku 1.9 TDI: ,,Czyszczenie wtryskiwaczy – silnik 1.9 TDI”.

 

3. Wężyk o średnicy 6 mm przetnij na pół i załóż go na przygotowany wcześniej uniwersalny filtr paliwa.

 

4. Wciśnij wężyk 6mm do środka oryginalnych przewodów paliwowych i ściśnij je fabrycznymi opaskami.

 

5. Załóż wężyk o średnicy 8mm na króćce (z których wcześniej ściągnąłeś gumowe węże ), zamykając układ.

 

Uwaga! Jeżeli Twoje auto wyposażone jest w pompę wstępną, to przed odpaleniem silnika należy wykonać obieg zamknięty na wężach paliwowych biegnących od zbiornika lub prostszym sposobem będzie wyłączenie bezpiecznika odpowiedzialnego za pompę wstępną. Informacje o tym, który to bezpiecznik, znajdziesz w instrukcji obsługi pojazdu.

 

 

6. Końcówki wężyków umieść w puszce z K2 Diesel Dictum.

 

7. Odpal silnik. Pozostaw go pracującego na wolnych obrotach. W czasie pracy silnika zawartość puszki będzie krążyła i czyściła układ wtryskowy. Operacja dobiega końca w momencie wypalenia całej zawartości. Należy kontrolować poziom K2 Diesel Dictum w puszce i wyłączyć auto zanim środek skończy się i nastąpi zapowietrzenie układu.

Sprawdź również artykuł: ,,Czyszczenie wtryskiwaczy w silniku 1.5 DCI”.

8. Po zakończeniu czyszczenia zamontuj wszystko w odwrotnej kolejności.

Przy odrobinie zdolności do majsterkowania i przygotowaniu kilku akcesoriów, czyszczenie wtryskiwaczy w silniku 2.0 TDI możesz przeprowadzić samodzielnie. Cała operacja zajmie Ci maksymalnie jedno popołudnie, a może skutecznie uchronić przed kosztowną awarią.

 

Powyższy poradnik dotyczy czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach modeli samochodów:

Volkswagen Golf 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI, Volkswagen Transporter 2.0 TDI, Volkswagen Sharan 2.0 TDI, Volkswagen Touran 2.0 TDI, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, Volkswagen Amarok 2.0 TDI, Volkswagen Arteon 2.0 TDI, Volkswagen Caddy 2.0 TDI, Volkswagen Crafter 2.0 TDI, Volkswagen Beetle 2.0 TDI, Volkswagen Jetta 2.0 TDI, Volkswagen Scirocco 2.0 TDI, Skoda Octavia 2.0 TDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Skoda Karoq 2.0 TDI, Skoda Kodiaq 2.0 TDI, Skota Yeti 2.0 TDI, Seat Leon 2.0 TDI, Seat Alhambra 2.0 TDI, Seat Exeo 2.0 TDI, Seat Altea 2.0 TDI, Audi A3 2.0 TDI, Audi A4 2.0 TDI, Audi A5 2.0 TDI, Audi A6 2.0 TDI.

Ostatnio dodane artykuły

Jak czyścić łańcuch motocyklowy?

Mimo wielu lat łańcuch wciąż pozostaje popularnym sposobem na przeniesienie mocy i momentu napędowego silnika na oś napędową. Obecnie znamy…

1 tydzień temu

Płyn hamulcowy DOT 4 – co musisz o nim wiedzieć?

Gdy mowa o płynach stosowanych w układach samochodowych, najczęściej na myśl przychodzą nam oleje silnikowe czy przekładniowe. Znacznie rzadziej wspomina…

2 tygodnie temu

Klej do gwintów – silne łączenie elementów metalowych

W samochodach czy motocyklach co rusz mamy do czynienia z połączeniem elementów metalowych. Choć z zasady, na trwały montaż elementów…

3 tygodnie temu

Deironizer i krwawa felga – usuwanie zanieczyszczeń metalicznych z felg i lakieru

Czarne plamki na powierzchni felgi. Skutecznie psują wygląd nawet najbardziej atrakcyjnych obręczy. Jak zabrać się do ich usuwania? Jakiego środka…

3 tygodnie temu

Jak usunąć smołę z lakieru i felg?

Wysokie temperatury powietrza i promienie słońca powodują rozgrzanie nawierzchni dróg. Do tego dochodzi jeszcze szereg remontów, prowadzonych latem przez drogowców.…

1 miesiąc temu

Interior dressing, czyli jak pielęgnować plastiki wewnętrzne w samochodzie?

Tworzywa sztuczne – pełno ich we wnętrzu każdego auta. Jedne są uważane za tańsze zamienniki drewna czy chromu, inne znajdują…

1 miesiąc temu