Większość właścicieli aut z silnikami Diesla kojarzy temat zapchania filtra DPF. Poniżej możesz zobaczyć instrukcję, jak samodzielnie i szybko wyczyścić filtr DPF w samochodach z silnikiem 1.4 TDCI.
Ford Fiesta, Fusion i Mazda 2 to samochody, w których znajdziemy silnik 1.4 TDCI.
Używając produkt K2 DPF Cleaner, samodzielnie w ciągu godziny można pozbyć się problemu zapchanego filtra cząstek stałych.
Sprawdź także artykuł z instrukcją: ,,Czyszczenie filtra DPF w silniku 2.0 TDI”.
Czyszczenie filtra cząstek stałych – co potrzebujemy?
W celu samodzielnego wyczyszczenia filtra cząstek stałych przygotuj:
• płaski klucz 14 mm
• K2 DPF Cleaner 500 ML
Znajdź sklep w okolicy
Instrukcja krok po kroku samodzielnego czyszczenia filtra DPF
1. Zlokalizuj czujnik znajdujący się pod filtrem DPF. W typach 1.4 TDCI filtr DPF umiejscowiony jest pomiędzy chłodnicą a silnikiem.
2. Odkręć czujnik wykorzystując do tego płaski klucz 14 mm.
3. W powstały otwór włóż przewód aplikacyjny od K2 DPF Cleaner.
4. Zaaplikuj całą zawartość puszki pamiętając, aby co 3 psiknięcia zachować 5 – sekundową przerwę.
5. Przykręć czujnik
6. Uruchom silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez minimum 15 minut.
7. Przeprowadź kilkukilometrową jazdę próbną.
Uwaga: Produkt może spowodować wydobywanie się resztek pary wodnej z układu wydechowego.
Czyszczenie DPF z K2 DPF Cleaner
K2 DPF Cleaner rozpuszcza i usuwa osady z węgla czy popiołu nagromadzone wewnątrz filtra, bez potrzeby demontażu samego filtra. Regularne czyszczenie DPF eliminuje usterki takie jak: spadki mocy silnika, czy zwiększenie spalania. Produkt po zastosowaniu całkowicie odparowuje, dzięki czemu nie pozostawia po sobie żadnych śladów użycia.
Powyższy poradnik dotyczy czyszczenia filtra cząstek stałych w silnikach modeli samochodów:
Ford Fiesta 1.4 TDCI, Ford Fusion 1.4 TDCI, Mazda 2 1.4 TDCI, Mazda Demio 1.4 TDCI, Suzuki Liana 1.4 TDCI.
Koniecznie przeczytaj artykuł: ,,Czyszczenie DPF – sposoby na zapchany filtr cząstek stałych”.