Filtr DPF to jeden z tych elementów samochodu, który wzbudza emocje oraz dyskusje głównie wśród właścicieli aut z silnikami Diesla. Przy użyciu K2 DPF Cleaner z łatwością można rozwiązać problem zapchanego filtra cząstek stałych.
Koniecznie sprawdź ,,Jak wyczyścić DPF w silniku 1.6 HDI?”
W celu samodzielnego wyczyszczenia filtra DPF potrzebne będą:
• płaski klucz 17 mm
• K2 DPF Cleaner 500 ML
1. Znajdź czujnik znajdujący się pod filtrem DPF. W silniku 2.0 TDI filtr DPF znajduje się po prawej stronie silnika. Jeżeli silnik jest zamontowany wzdłużnie to filtr znajduje się pomiędzy silnikiem, a prawą częścią nadwozia. Natomiast jeśli silnik zamontowany jest poprzecznie, to filtr DPF jest umiejscowiony pomiędzy silnikiem, a ścianą grodziową.
2. Wykorzystując płaski klucz 17 mm odkręć czujnik.
3. W powstały otwór włóż przewód aplikacyjny od K2 DPF Cleaner.
4. Zaaplikuj całą zawartość puszki. Ważne, aby co 3 psiknięcia zachować 5 – sekundową przerwę.
5. Przykręć czujnik.
6. Uruchom silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez minimum 15 minut.
7. Przeprowadź kilkukilometrową jazdę próbną.
Uwaga: Produkt może spowodować wydobywanie się resztek pary wodnej z układu wydechowego.
Przygotowując odpowiednie akcesoria z łatwością samodzielnie przeprowadzisz proces czyszczenia filtra DPF w samochodzie z silnikiem 2.0 TDI.
Więcej informacji na temat czyszczenia DPF znajdziesz w artykule: ,,Czyszczenie DPF – sposoby na zapchany filtr cząstek stałych”
Powyższy poradnik dotyczy czyszczenia filtra DPF w silnikach modeli samochodów:
Volkswagen Golf 2.0 TDI, Volkswagen Passat 2.0 TDI, Volkswagen Transporter 2.0 TDI, Volkswagen Sharan 2.0 TDI, Volkswagen Touran 2.0 TDI, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, Volkswagen Amarok 2.0 TDI, Volkswagen Arteon 2.0 TDI, Volkswagen Caddy 2.0 TDI, Volkswagen Crafter 2.0 TDI, Volkswagen Beetle 2.0 TDI, Volkswagen Jetta 2.0 TDI, Volkswagen Scirocco 2.0 TDI, Skoda Octavia 2.0 TDI, Skoda Superb 2.0 TDI, Skoda Karoq 2.0 TDI, Skoda Kodiaq 2.0 TDI, Skota Yeti 2.0 TDI, Seat Leon 2.0 TDI, Seat Alhambra 2.0 TDI, Seat Exeo 2.0 TDI, Seat Altea 2.0 TDI, Audi A3 2.0 TDI, Audi A4 2.0 TDI, Audi A5 2.0 TDI, Audi A6 2.0 TDI.
Koniecznie sprawdź nasz artykuł ,,Jak uniknąć zapchania DPF – 5 sposobów”.
Silniki dwusuwowe są często używane w motocyklach i skuterach. Ich popularność wynika z prostoty konstrukcji,…
Podkład epoksydowy, choć może brzmieć jak temat zarezerwowany dla specjalistów, w rzeczywistości odgrywa ważną rolę…
Planując montaż okien lub drzwi często zastanawiamy się, jakie narzędzie lub materiał zapewni najlepsze efekty…
Piano black w samochodach to jak smoking na wielkie wyjście – elegancki i zawsze robi…
W dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia wymaga od nas szybkich i efektywnych rozwiązań, klej cyjanoakrylowy…
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i nieustających zmian na rynku paliw, kierowcy codziennie stawiani są…
Zobacz komentarze
Czy można aplikować produkt przez wykręcenie sondy lambda? Czujnik temperatury nie chce dać się odkręcić...
Można ale proces czyszczenia będzie mniej skuteczny.