Menu

  • Pielęgnacja

    Pielęgnacja lakieru, deska rozdzielcza, plastiki wewnętrzne i zewnętrzne, tapicerka, mycie silnika, felgi i opony, produkty zimowe
  • Eksploatacja

    Płyny chłodnicze, płyny hamulcowe, oleje, dodatki do paliwa
  • Naprawy

    Kleje, silikony, produkty naprwacze, usuwanie usterek, smary i penetranty, produkty wielozadaniowe

Eksploatacja

Płyny chłodnicze, płyny hamulcowe, oleje, dodatki do paliwa

Płyny do chłodnic można mieszać, aczkolwiek zwykle nie zaleca się tego. W razie konieczności dolewania płynu do układu, zaleca się uzupełnienie markowym płynem o przedłużonej żywotnośći, niezależnie od koloru np..K2 Kuler. Zdecydowanie korzystniejsza jest całkowita wymiana płynu i dokładne umycie układu podczas tej operacji np.. z pomocą płukacza chłodnicy K2 Radiator Flush.

Koncentrat płynu do chłodnic należy rozcieńczać wodą destylowaną. W przypadku koncentratu K2 Kuler, rozcieńczenie 1L płynu za pomocą 1L wody skutkuje otrzymaniem płynu gotowego do użycia o temperaturze zamarzania -35 stopni Celsjusza. Do chłodnicy nie powinno się wlewać nie rozcieńczonego koncentratu.

Płyn do chłodnic możemy dolać bezpośrednio do chłodnicy przez korek umieszczony na niej lub do zbiorniczka wyrównawczego z którego płyn zostanie pobrany do uzupełnienia ubytku w chłodnicy. Sposób uzupełniania płynu oraz umiejscowienie zbiornika wyrównawczego najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi pojazdu.

Ilość płynu w chłodnicy sprawdzamy na zbiorniczku wyrównawczym. Poziom cieczy chłodzącej powinien znajdować się pomiędzy wartością „max” a „min”. W przypadku poziomu mniejszego niż wartość minimalna – należy uzupełnić płyn. W większości samochodów zbyt mała ilość płynu do chłodnic sygnalizowana jest zapaleniem się żółtej kontrolki ostrzegawczej lub informacją na komputerze.

Stan płynu do chłodnic możemy sprawdzić przy pomocy Glikometru. Urządzenie to sprawdza nam temperaturę wrzenia i zamarzania płynu chłodniczego, jego klarowność oraz czy nie ma w nim zabrudzeń (rdza, osady). Próbkę dla glikometru pobieramy bezpośrednio ze zbiorniczka wyrównawczego.

W przypadku płynu K2 Kuler jest to limit 5 lat lub 250 tys kilometrów. Po takim czasie/przebiegu płyn może tracić na swoich właściwościach i powinno się go wymienić.

Kolor płynu ma drugorzędne znaczenie, najlepiej kierować się jakością płynu. Płyn do chłodnic K2 Kuler nadaje się do wszelkich typów chłodnic, chroni je przed korozją i zapewnia optymalne warunki pracy silnika.

W większości przypadków nie przymarzają drzwi tylko uszczelki. Aby temu zapobiec powinniśmy przed okresem zimowym nasmarować uszczelki w drzwiach i bagażniku smarem silikonowym. Do takiej czynności polecamy K2 Sil

Płyn do spryskiwaczy najlepiej wymieniać w okresie przejściowym jeszcze przed przymrozkami. Unikniemy dzięki temu niepotrzebnego stresu związanego z zamarznięciem płynu i nie działającymi spryskiwaczami.

Płyn do spryskiwaczy dolewamy do zbiorniczka znajdującego się zwykle w pod maską naszego auta. Jego umiejscowienie najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi pojazdu. Zwykle oznaczony jest on symbolem przedniej szyby z charakterystyczną „fontanną”.

Wlanie płynu do spryskiwaczy do chłodnicy może się skończyć poważną awarią silnika w wyniku jego przegrzania. Temperatura wrzenia płynu do spryskiwaczy jest niska, porównywalna do zwykłej wody. Płyn chłodniczy posiada dodatki zapobiegające jego pienieniu, gdzie płyn do spryskiwaczy wręcz odwrotnie oraz posiada właściwości czyszczące co może się okazać katastrofalne w skutkach dla naszego silnika. Najlepiej w takim przypadku wymienić cały płyn w układzie.

Jest to specjalny preparat, który zapobiega wytrącaniu się kryształków parafiny, które mogą doprowadzić do zatkania układu i unieruchomienia samochodu. Profilaktycznie powinno się go używać podczas zimy lub kiedy mamy w baku jeszcze paliwo letnie bądź przejściowe.